Hallo,
ik wil een zadeldekje gaan aanschaffen, nu schijnt Tempur bekend van matrassen en kussens deze ook op de markt te hebben. Heeft iemand ervaring met dit merk zadeldekjes, en kan mij een goed advies geven. Bedankt.
Mag het mij een raadsel zijn waarom je een zadeldekje wil aanschaffen? Wat is daar de reden van?
Als je je zadelzit zachter wil maken is dat zeer af te raden. Een zadel moet hard zijn en zeker als je afstanden gaat fietsen.
Gewoon met de ‘poepert’ op het zadel zoals onze zuiderburen dat zeggen.
En draag je een fietsbroek: geen ondergoed eronder. Een goede zeem en een hard zadel, daarmee kom je het verst.
Jan Boer
coach seniorenfietsgroep Westfriesland
Eddy schreef:
>
> Hallo,
> ik wil een zadeldekje gaan aanschaffen, nu schijnt Tempur
> bekend van matrassen en kussens deze ook op de markt te
> hebben. Heeft iemand ervaring met dit merk zadeldekjes, en
> kan mij een goed advies geven. Bedankt.
Ben met Jan Boer eens dat een zadeldekje nergens toe doet. Dus wat is de reden voor de aanschaf van een zadeldekje? En dan ook nog een van Tempur. Dat is een matrasvulling die naar je lichaam moet gaan staan -niet ‘bewezen’- en weet niet precies wat Eddy nu eigenlijk wil.
Peter N.
Jan Boer schreef:
>
> Mag het mij een raadsel zijn waarom je een zadeldekje wil
> aanschaffen? Wat is daar de reden van?
> Als je je zadelzit zachter wil maken is dat zeer af te raden.
> Een zadel moet hard zijn en zeker als je afstanden gaat
> fietsen.
> Gewoon met de ‘poepert’ op het zadel zoals onze zuiderburen
> dat zeggen.
> En draag je een fietsbroek: geen ondergoed eronder. Een goede
> zeem en een hard zadel, daarmee kom je het verst.
>
> Jan Boer
> coach seniorenfietsgroep Westfriesland
>
> Eddy schreef:
> >
> > Hallo,
> > ik wil een zadeldekje gaan aanschaffen, nu schijnt Tempur
> > bekend van matrassen en kussens deze ook op de markt te
> > hebben. Heeft iemand ervaring met dit merk zadeldekjes, en
> > kan mij een goed advies geven. Bedankt.
Ook ik ben op zoek naar een oplossing voor de door mij ervaren problemen bij het fietsen. Ik ben bekend met een ziektebeeld waarbij er grote rode plekken ontstaan op het lichaam waarop druk wordt uitgeoeftend. Zo krijg ik wanneer ik bijv. op een houten kruk zit deze plekken op mijn bovenbenen/ billen. Ik plaats dan ook altijd een kussen onder mij.
Je kunt je voorstellen dat ik dit ook ervaar bij het fietsen. Zelf slapen wij al op een M-line matras (= traagschuim) en ik ben voornemens om ook een fietszadeldekje van Tempur aan te schaffen in de hoop dat dit helpt.
Uit bovenstaande reacties maak ik echter op dat men sceptisch is ten aanzien van de functionaliteit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?