nieuwe fiets

• Johan

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het race merk trek?

Ik ben vanplan een fiets te gaan kopen maar twijfel tussen de Koga Full pro of de nieuwe Trek preformance Madonna.

Iemand ervaring of iemand die mij kan helpen met zijn ervaring met 1 van deze merken?

Alvast bedankt Johan

• van Wingerden

Ja wat je ver haalt is (meestal) lekker(der). Ik heb toevallig enige tijd gelden mijn TREK (amerikaans) ingeruild voor en nieuwe KOGA MIYATA.

Het kan aan het type liggen maar de KOGA bevalt mij stukken beter en is zo Nederlands als het maar kan. Is veel stijver vooral het bracket en dat voelt heel plezierig aan.

Ik heb dan wel geen Full Pro: dat ging mijn eisen en mijn portemonee te boven maar de Road vind ik ook prima. Ik fiets tussen de 8 en 10.000km op jaarbasis.

Fiets 4 tot 5 maal in de week minimaal 50 tot 70km p/d.

Zit al 40 jaar op de race en ben 70 jaar.

De TREK is overigens de enige fiets waarop ik in al die jaren kritiek heb gehad en was ook de enige niet Nederlandse fiets. Altijd een Nederlands merk gereden.

Jan van Wingerden, Zijdewind

Johan schreef:

>

> Hallo,

> Wie heeft er ervaring met het race merk trek?

> Ik ben vanplan een fiets te gaan kopen maar twijfel tussen de

> Koga Full pro of de nieuwe Trek preformance Madonna.

> Iemand ervaring of iemand die mij kan helpen met zijn

> ervaring met 1 van deze merken?

> Alvast bedankt Johan

• johan

Hallo Jan,

Bedankt voor de eerlijke en duidelijke uitleg.

Toch als ik zo links en rechts informeer staan onze nederlandse fiets merken er niet zo goed voor t.o.v. andere merken, zeker op het gebied van innovatie en geometrie, ik baseer dit dan wel op vergelijkkings materiaal met het merk orbea orca, trek madonna performance model 2008, maar ben er wel achter dat er gelukkig binnen de bekende merken geen slechte frame's meer woren gemaakt, en het meer op persoonlijke voorkeuren aan komt.

Groet Johan

• Paul

De frames -of kader- van een merkfiets is altijd goed. De prijs wordt wel vaak gedrukt door goekopere accessoires zoals ketting, pedalen, derailleur en snel roestende spaken e.d. te monteren.

Met de Nederlandse merken is niets mis en kunnen de kwaliteit van b.v. Orbea of welk merk ook grandioos doorstaan.

Een goedefiets koop je uiteraar niet bij b.v. Halfords of Groen.