Pedalen trappen door

• Kees

Mijn fiets trapt zwaar en bij sommige draaiingen lijkt het of deze door trapt zeg maar.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe kan ik dit oplossen.

Bedankt.

• hans

meer info aub terugtrap,versnellingen,dir.

Hans

• Kees

Is een terugtraprem.

• ab

Vermoedelijk is het vet dik geworden. Uitelkaar halen schoonmaken en opnieuw monteren. Is vermoedelijk een torpedo/favorit remnaaf. Bij monteren sleepveertjes iets uitbuigen, remmantel LICHT invetten. Kogellagers invetten.

Als dit te moelijk is dan laten doen door een vakman.

Succes.

• pieter

doortrappen van een terugtraprem kan heel gemakkelijk wijzen op een versleten drijfkop, die dat moet worden vervangen. Het kan lastig zijn om aan een losse drijfkop te komen, anders is een compleet binnenwerk ook niet verschrikkelijk duur. Let wel op: er zijn nogal wat verschillende types terugtraprem te koop (ook geweest), en onderdelen passen meestal niet door elkaar.

• Jan-Hein

Dit licht (meestal) aan de Versnellingen.

Het kan liggen aan de versnellingskabel, de versnellingsplaatsing (waar het versnellingstandwiel zich bevindt in elke versnelling) of aan je ketting.

De beste manier om dit te verhelpen is toch echt door naar de Fietsenmaker te gaan.

• trabvilozoov

U heeft het ligt niet gezien, de fiets heeft geen versnellingen.

• pieter

terugtrapremmen zijn er ook met versnellingen: 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12 of 14. Hoeveel wil je er hebben?

• Viedsvilozoov

Zeker, maar als iemand vraagt naar versnellingen en het antwoord is terugtraprem, dan wet ik genoeg..

• pieter

doortrappen van een terugtraprem met versnellingen ligt vrijwel altijd aan een fout in de versnellingen en zelden aan de rem.