zomer en winter fietsen

• Herman

Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

In het seizoen rij ik altijd met me race fiets wat zn beetje loopt van april t/m oktober.

Nu wil ik in de winter niet stil vallen en toch op de verharde weg blijven door trainen.

Ik heb aleens een mountain bike gehad maar dat was niet echt mijn ideale fiets.

Ik zou graag willen weten of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben in de winter door fietsen met een hybride race fiets,want dit lijkt me dan toch een goeie oplossing.

Ik vraag me dan alleen af of het verschil dan toch niet te groot is met de race fiets qua zit en houding.

Groet Herman

• Biker Paul.

Ik rijd zelf ATB en heb daar 2 sets wielen bij, 1 met noppen en 1 met slicks.

Daar rij ik het hele jaar op, voor mij geen racer :D !

Heb hiervoor een cross-hybride gehad maar dat vond ik geen meerwaarde hebben op een ATB. Maar waarom rijdt je `s winters niet gewoon door op je racer ?

En waarom beviel de ATB niet ? Lekker `s winters het bos in, geen wind, lekker knallen……….:D

Een cross-hybride moet het beste van beide werelden zijn maar voor mij is het het net niet, dan kan je net zo goed op je racer stappen of op een ATB !

Heb je geen mogelijkheid bij de fietsenboer om eens wat te proberen ?

• johan

Hallo Paul,

Ja zo je het zegd heb ik het nog niet bekeken.

Moet wel zeggen dat ik het liefst op de verharde weg rij.

Zal eens bij de fietsen maker vragen of ik niet eens wat kan uit proberen

bedankt

• ab

sja, ik wou een fitness-bike aanraden maar dat komt ongeveer op hetzelfde neer als een racer.

• Biker Paul.

Gazelle heeft zo`n fitness-serie, SPN 1t/m4 ofzo, gewoon een racer met een recht stuurtje……….ik vind het meer een alternatief voor een ATB dan voor een racert !

• Biker Paul.

Misschien een wat op toeren gerichte ATB, low-riser bar, beetje rechtop zitten, semi-slick erop……..hoeft volgens mij ook de hoofdprijs niet echt te kosten !

• MWF

Eigenlijk heb je in de herfst en winter geen andere fiets nodig als je liever op de weg rijdt dan in het veld of bos.

Want tegen de lagere temperatuur hoef je alleen je kleding aan te passen en niet je fiets. Wat je fiets betreft raad ik je aan wel alert te zijn of er geen strooizout op de wegen ligt. Want dat is echt slecht voor je materiaal. Ook de droge pekel is dat want het droge zout kruipt als stof overal tussen.

Maar dat geldt natuurlijk ook voor een eventueel aan te schaffen hybride fiets.

• Biker Paul.

Mooi antwoord van iemand die op het ATB forum niet serieus wordt genomen :D

Maar je hebt wel gelijk……………

• MWF

Nou ja , ik neem ATB-ers met van die ATB-oogkleppen ook niet serieus!

• Biker Paul.

Dat zijn geen oogkleppen dat zijn zonnebrillen……………Daar sla je de plank behoorlijk mis ! :D:D:D:D:D::D:D:D:D:D: