Castelli duur en slecht !!

• johan

Hallo,

Ik heb vorige jaar in het na seizoen een Castelli koersbroek gekocht het type freebibshort voor maar liefst 149.99 een smak geld maar wilde me eens verwennen met een goeie fijn zittende en degelijke broek.

Nu komt het volgende:

Na een keer of 5 gedragen te hebben begon de broek te pluizen op een plek waar niks lang kan schuren, dus ik terug maar de winkel.

Geen probleem van gemaakt ik kreeg direct een nieuwe mee.

Nu nog geen jaar verder en nog niet zo veel gedragen is de broek aan de stofkant zo dun geworden dat je er dwars doorheen kunt kijken, geen gezicht dus.

Ik ben er weer mee terufg gegaan naar de winkle welke hem naar de importeur stuurde.

Deze kwam na 6 weken met het verhaal dat het slijtage is.

Kan dat zo maar na nog geen seizoen?

En slijtage op plekken in de stof waar notabene niks langs schuurd?

De winkelier heeft mij bij de aankoop ook niks verteld over mogelijke snellere slijtage dan welk ander merk dan ook welke bovendien ook nog geen 3 van de prijs kosten.( me andere veel goedkopere koers broeken gaan al jaren mee zonder deze slijtage in de stof)

Wat kan ik nu doen want en de importeur doet niks en de winkelier ook niet.

• Johan

Hallo,

Niemand die mij een advies kan geven?

Groet Johan

• viedsbroecvilozoov

Er zijn 2 mogelijkheden:

1-Uithuilen en nieuwe kopen

2-See you in court

• Johan

Hallo,

Het zal inderdaad wel neer gaan komen op een nieuwe kopen hoewel zn dure koersbroek zo snel verslijten echt te gek voor woorden is !!!.

Natuurlijk spreekt het voor zich dat het niet bepaald getuigd van goede service en kwaliteit wat ongetwijfeld door verteld zal worden.

Ik heb inmiddels al lang het vermoeden dat de firma zich er dusdanig goedkoop van af maakt en weet dat je voor dergelijke zaken niet naar een advocaat zal lopen gezien het gem. honorarium van 200.00 per uur.

Een dikke onvoldoende voor Castelli wat meer een naam is dan staat voor kwaliteit.

Ik weet voldoende en hoop dat ik vele fiets hobbyisten er voor kan waarschuwen en voorkomen dat een dergelijk merk je het dure geld uit je zak klopt.

groet Johan

• MWF

Op het moment dat je zeker weet dat je qua service niets meer te verwachten hebt is het enige wat je kan doen je slechte ervaring uitgebreid aan de grote klok hangen. En misschien voor je dat doet dit als “dreigement” richting producent/leverancier gebruiken.

• Johan

Hallo,

Dat is zeker een goeie optie.

Zal de leverancier nog een laatste kans geven om het recht te kunnen zetten, en blijkt hij daar nog steeds ingevoelig voor te zijn iedereen te waarschuwen voor dit merk en zeker deze koersbroek niet te kopen.

Moet er wel bij vermelden dat de leverancier een belgische groothandel is (de enige importeur voor belgie en Nederland voor castelli ) dus of er de zelfde nomen en waarden worden gerespecteerd als hier en in Nederland even buiten beschouwing gelaten.

Maar ach ook al is het een belgische firma het lijkt mij niet prettige om slechte reclame te moeten aan horen.

In iedergeval bedankt,

Groet Johan

• ab

Ik snap dat dit hele verhaal niet lekker zit maar om dit nu moedwillig aan de grote klok te hangen en een firma zwart maken???

Ik zou die broek wel eens willen zien. Wat zegt de winkelier hiervan? Vind deze ook dat het normale slijtage is?

Ik denk dat de importeur/fabrikant best wel weet wat ze afkeuren. Misschien kom ik iets te rauw op je dak maar soms vinden mensen dat iets totaal niet mag slijten terwijl het gewoon gebruikt wordt. Ik maak je niet zwart hoor, maar toch heb ik zo m'n vraagtekens.

• Johan

Hallo,

Ik sta altijd open voor kritiek zolang het maar gegrond en terecht is.

Tot nu toe heeft niemand mij kunnen overtuigen van het feit dat een broek welke nog geen seizoen gebruikt, ( 149.99 kost ) op de boven zijde en zijkant van de dij zo dun is dat je er dwars doorheen kunt kijken, normale slijtage word gezegd!!.

Als dat als normaal beschouwd word zou dat betekenen dat deze toch al hele dure broek in vergelijking met andere merken dus zeer snel slijt, wat dan ook verteld moet worden bij aanschaf.(denk alleen dat dan niemand meer een castelli zal kopen)

Bovendien heb ik een andere goedkopere castelli en een andere koersbroe van ander merk welke veel goed koper zijn geen last van dergelijke slijtage.

Slijtage komt mijnsinziens voor op plekken zoals het zitvlak of daar waar iets contant langs schuurd.

Bovendien was dit al de 2de broek met abnormale slijktage (de eerste is vergoed door de winkelier)

Nu verschuild de winkelier zich achter de leverancier, en schuift als het ware het probleem naar hem toe, het bekende van het kastje naar de muur methode.

Hoe langere ik er over nadenk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat dit alles te gek is voor woorden en wij als klant gewoon als vuil en sulletjes worden behandeld.

Door in dit geval het merk castelli eens goed wakker te schudden.

Bovendien vind ik het mijn plicht mede fietshobbyisten hiervoor te waarschuwen want je praat toch over 149.99 !!! binnen een halfjaar rijp voor de vuilnisbak!!

• ab

zoals ik al gezegd heb, kan ik in deze situatie niet oordelen. Wat ik wel weet is het feit dat grote merken zeer gewild zijn.

Zelf draag ik nooit een Levi's spijkerbroek omdat (hoop ik) algemeen bekend is dat deze fabrikant de kleding dusdanig maakt dat deze zeer snel slijt. Toch zijn er massa's mensen die deze broeken kopen. Hoe het zit met jouw broek zou ik niet weten. Toch vind ik het een vreemde situatie en vind net als jij dat deze ook goed moet worden opgelost.

Vergeet alleen een ding niet: een winkelier kan wel steeds de broek gaan vergoeden maar als hij deze niet vergoed krijgt van de fabrikant….? Een winkelier verdient namelijk niet zoveel aan kleding dat hij maar steeds kan blijven vergoeden. In hoeverre moet je blijven vergoeden? Uit ervaring weet ik dat fabrikanten nogal behoorlijk moeilijk doen met vergoedingen. Als ik de winkelier was dan zou ik het redelijk vinden als je een nieuwe broek zou kunnen kopen voor de helft van het geld. 50-50 dus. Als winkelier zou ik je dan ook aanraden om absoluut GEEN castelli meer te kopen maar tevens OOK waarschuwen dat dit ook bij een ander merk kan gebeuren. Al was dit alleen maar om jouw, als klant, tegemoet te komen.

misschien het laatste nog proberen waard?????

Succes, ab

• Johan

Hallo ab,

Ik kan je beriddenering goed volgen hoor, en geef je op een aantal punten gelijk.

Wel is het zo dat je aannemelijker wijs mag verwachten van een (top merk) als castelli dat ze in het hogere segment zoals de koersbroek welke ik had aangeschaf voor maar liefst 149.99 je meer mag verwachten dan een goedkopere broek, en waar praten we over, nog geen seizoen is wel heel weinig vind je niet?

Natuurlijk kan de winkelier dit oplossen,(maar verschuild zich nu achter de leverancier) ik heb tenslotte met hem zaken gedaan en niet met castelli.

Maar wat doe je eraan als die winkelier niets aan tegemoet koming doet?

Bovendien vind ik dat mensen gewaarschuwd moeten worden voor castelli want die weet zogenaamd van niks en heeft op deze manier het niet verdient om er zo goedkoop vanaf te komen, en ik dan ook van mening ben dat een ieder gewaarschuwd moet worden voor de gevolgen van het aanschaffen van een castelli broek.

Het is zelfs zo sterk dat mijn broek was opgestuurd naar castelli maar nu 6 weken verder ze de broek nogsteeds niet hebben terug gestuurd waar ik om heb verzocht, vreemd vind je niet??

groet Johan