Target fiets de beste??

• Biker Paul.

Voor € 300,- kun je GEEN goede fiets kopen, dat is echt onmogelijk !

Vanaf € 500,- koop je iets leuks en vanaf € 800,- koop je iets goeds !

Natuurlijk alle waar naar z`n geld en misschien wil je er niet meer aan uitgeven maar het lijkt mij de moeite waard om ff door te sparen !

Misschien kun je via je werk meedoen met een fietsplan.

Mag je er 1 uitzoeken tot € 749,- met een aardig belastingvoordeel en dat eens in de 3 jaar…….alles daarboven moet je zelf ophoesten !

Tweedehands is ook nog steeds een optie maar dan zou ik wel bij een goeie fietsenmaker gaan kijken om te voorkomen dat je iets koopt dat gestolen is of dat slecht in elkaar zit ! Binnenkort is de fiets en wandel beurs in de RAI en daar staan veel fabrikanten, misschien leuk om daar eens een lichtje op te steken !

Succes met zoeken en laat mettertijd eens weten wat het is geworden !

Grrrrrrrrrrrrrrrreetz, Paul.

• ab

Target is een merknaam van een fabriek uit Twente. Intersens is misschien ook wel bekend. Dit is dus de betreffende ‘fabriek’. Op zich is er niets mis mee. Alleen moet je wel realiseren dat het frame over het algemeen gelijk is (goedkope frames die ook in goedkope giants worden gebruikt) De opbouw varieert. Er zijn ook niet erg veel dealers. De firma Intersens is een beetje uit hun jasje gegroeid en maakt daardoor ook niet alle fietsen zelf meer. Veel komt uit duitsland. Doordat ze groter zijn geworden is de kwaliteitscontrole ook wat minder.

Mijn idee; houdt het bij een nieuwe of een mooie gebruikte fiets.

• Win

Hee,

Ik heb naar de fietsen van Target gekeken en slecht zijn ze niet. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf welke model je kiest. Hoe beter de fiets is afgemonteerd hoe duurder. Maar mijn mening is dat de prijs/kwaliteitsverhouding goed is. Of een fiets goed of slecht is, bepaal jezelf. Een fiets moet lekker rijden en jij bent de enige die dat kan beoordelen. Dus ga eens een proefritje maken en vergelijk verschillende merken in dezelfde prijsklasse. Je zal dan vanzelf merken welke fiets lekker fiets en bij jou past. Of een fiets lang mee gaat of niet is mede afhankelijk van het onderhoud. Fietsen van tegenwoordig zijn onderhoudsarm, hetgeen betekent dat ze ook onderhoud nodig hebben. Geen onderhoud aan een fiets betekent een beperkte levensduur en dat geldt ook voor de duurdere fietsen. Suc6 met je keuze en laat je niet gek maken dat alleen de bekende merken de beste zijn.

• jansen

Hallo allemaal,

al en tijdje niet meergeweest en gereageert hier maar de partij onzin die hier wordt rongeschreeuwt vraagt om een reactie.

target/intersens heeft helemaal niets maar, dan ook niets te maken met dbg/ranger/limit/union. De “fantastische” fietsenmakers die dat hier verkondigen moeten eens beter kijken en opletten.

De fa. intersens bouwt fietsen onder vele namen waaronder hun goedkope lijn target, hun duurdere lijn intersens en hun race en atb lijn Sensa. Gewoon supermooi en kwalitatief zeer hoogwaardig materiaal.

Verder bouwen ze heel veel fietsen voor winkels en inkoopcombinatie's onder eigen label. Ze bouwen o.a. bvb Raleigh fietsen maar ook bvb gossini, van Limpurg, merida, telfort, noorman, bellevie, gianni motta enz. enz.

Alle fietsen worden afgemonteerd met goede onderdelen, goede wielen etc. etc. Intersens is niet echt innovatief maar bouwt gewoon hele goede en betaalbare fietsen met dezelfde onderdelen als andere fietsenbouwers. Als er nu 1 slechte fiets is is het wel de alom geprezen gazelle. Race fietsen zien er niet uit en de stadsfietsen en hybride fietsen kenmerken zich door de rottige achterlampen die om de haverklap kapot gaan. Verder zijn ze zo zwaar dat het een wonder is dat je erop vooruit komt. (wel goed voor je kuitspieren en conditie, dat dan wel weer)

Groeten allemaal

• Biker Paul.

Merida, me reet…………Merida is een van de grootste fietsproducenten ter wereld en heeft in verste verte NIETS met Target te maken ! Misschien dat Merida voor HUN produceert maar omgekeerd zeker niet ! En de meeste andere merken die je noemt zijn de `huismerken` van fietsenwinkels en die zullen waarschijnlijk ook uit Taiwan komen en hier afgemonteerd worden maar bijv. van de Pedaleur weet ik dat die in de winkel worden afgemonteerd !

Maar over de Gazwelle heb je in elk geval wel gelijk…………:D

• pieter

Ik heb het maar eens gevraagd aan een fietsenboer: Target is van de barrelgroep. Niet kopen dus.

• TWT

Er worden wel degelijk Merida fietsen bij Intersens gemaakt. De frame's komen allemaal uit Taiwan. Helemaal niks mis mee, ze zijn gewoon erg goed! Dat is ook de reden dat Merida enkele modellen door intersens laat bouwen. Target is de goedkoopste lijn en is inderdaad niet vergelijkbaar met Merida. Telford en Merida hebben de beste lijn fietsen van Intersens met de beste merkdelen.pieter schreef:

>

> Ik heb het maar eens gevraagd aan een fietsenboer: Target is

> van de barrelgroep. Niet kopen dus.

• Edwin

Auteur: pieter (—.cable.casema.nl)

Datum: 08-01-2008 22:00

Ik heb het maar eens gevraagd aan een fietsenboer: Target is van de barrelgroep. Niet kopen dus.

Hallo allemaal,

Ik snap ten eerste niet waar al deze ophef over de Target en over hun kwaliteitsfietsen.

Zelf heb ik een Target Washington Deluxe die goed uit de test kwam lees het op deze link: http://www.sensabikes.de/index.php?view=cms_303

Dit is een nette en goede fiets met Shimano Nexus onderdelen, nieuwprijs 699 euro en ik heb hem van een particulier overgekocht voor 225 euro, en ik ben er nog steeds tevreden over.

Dus hou alsjeblieft op om Target (Intersense) te associeeren met DBG.

Waarschijnlijk een uitspraak van een fietsenboer die nooit op internet

komt en die nog nooit van Search Egines heeft gehoord..

Intersense maakt immers ook professionele racefietsen, Intersense zit in Almelo

met hun eigen fabriekje. DBG zit in Schiedam, dit zijn 2 aparte bedrijven.

DBG maakt inderdaad o.a. de low-quality fietsen die bij de Blokker verkocht worden.

Doe eerst goed onderzoek wie-wie-is, voordat je dingen gaat zeggen.

Voor de merkfreaks onder ons……Union is overgekocht door DBG,

dus levert DBG met deze aankoop dan ook slechte fietsen af?

Lees dit op de DBG site: http://www.dutchbicyclegroup.nl/

Aside from our own brandnames, we have recently acquired the UNION brand. The extra value of a well-known brandname in combination with our strength as professional bikemakers is something we are very excited about!

Next to producing Union bikes and our other brands, we build a lot of private labels for customers in all kinds of sectors…..

Groeten,

Edwin (criticus) Zoek, en gij zult (informatie) vinden …….

pieter schreef:

>

> Ik heb het maar eens gevraagd aan een fietsenboer: Target is

> van de barrelgroep. Niet kopen dus.

• Rien Dokkers

Target maakt enorm veel fietsen. Het moederbedrijf zit in Almelo. De Target Washington is vele malen bekroond, ook door de ANWB. Ik kan uitvervaring zeggen dat het een fijne en luxe fiets is.

• Sjef

Rien Dokkers Schreef:

——————————————————-

> Target maakt enorm veel fietsen. Het moederbedrijf

> zit in Almelo. De Target Washington is vele malen

> bekroond, ook door de ANWB. Ik kan uitvervaring

> zeggen dat het een fijne en luxe fiets is.

Een reactie op een 5 jaar oud topic is niet echt effectief. Daarom toch vooral wat achtergrond informatie. Wat de beste fiets is, is ALTIJD een kwestie van de verhouding tussen prijs en kwaliteit. Het merk op het frame zegt heel weinig. Dat is een sticker die er, in opdracht vanuit Europa, in China of Taiwan op wordt geplakt. Target is een van die merken die vooral in bouwmarkten verkocht worden. Dat is beslist geen reklame voor de kwaliteit van het product. De kwaliteit van de fiets is de kwaliteit van de onderdelen, die er, op de productielocatie in Taiwan of China, worden aangehangen, en dan met name de wielen. Merk van de velgen en naven en hoe zijn die gespaakt, machinaal of handmatig, merk- of no-name spaken. Ook Shimano maakt onderdelen van een wegwerpkwaliteit (Altus en Tourney). Als er al een prijsgrens te noemen is voor een kwaliteitsfiets, dan denk ik aan €500,-. Onder dat niveau moet je rekening houden met kwalititeitsproblemen binnen de garantietermijn, indien je, zoals in Nederland gebruikelijk, intensief gebruik maakt van je fiets. Dat de ANWB iets bekroond, zegt helemaal niets. Het is een organisatie voor automobilisten, niet voor fietsers. Zoek je een fiets die je 10 jaar probleemloos (maar niet onderhoudsloos!) transport biedt, dan reken met een budget van €1000,-.