nexus 7

• JPM van der Meer

Geachte

Ik heb 2 naven van het type nexus 7v waarvan beide alleen in de 2e vernelling werken.

Als invalide automonteur is dit voor mij een uitdaging die naven uit elkaar te halen en uit te zoeken waar de fout zit.

kan ik de tekeningen zo afdrukken of is hier een speciale code voor?

bij voorbaat dank, Sjaak

• Jan

Hallo Sjaak,

De tekeningen zijn in PDF formaat.

Deze kunt U normaal gesproken zo afdrukken.

groeten,

Jan

• Shimano Monteur

Doe maar niet anders kom je veel te duur uit. Koop gewwon een gebruikte Wiel/Naaf.

• Ronald

Geachte heer/ mevrouw,

Ik heb een nexus naaf gedemonteerd, en kan hem helaas niet monteren omdat ik van de twee veren de kleinste veer de juiste plek niet meer weet. De naaf zat vast door overtollig vet en schakelde daardoor niet meer. Ik heb nu alles vet vrij en gangbaar gekregen. De tekeningen van internet beantwoordem niet mijn vraag. Fietsenmakers weten ook niet hoe de werking van de sg 7r 46 as is.

Ik hoop dat u mij misschien kan helpen met foto's, tekening of beschrijving montage.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Ronald Cairo

• Huub

Hallo Sjaak,

Wil jij een Nexus 7 naaf waarvan de 2e versn.hapert ook repareren?

type Nexus SG-7R46.

Wij hebben een fiets verhuurbedrijf en alle fietsen zijn uitgevoerd met dit type naaf als hij weer gerepareerd kan worden door jouw dan zou dat geweldig zijn.

En uiteraard betalen wij dat.

www.allbikecare.com

Groeten H.R

• gerardgerard

Goedendag Ronald, zend mij een copy van de tekeningen en ik zal zien wat ik voor jou kan doen, wat ik wil weten of er mensen ervaringen hebben met fietsen op fietsen met versnellingsnaven en met deraillieurs versnellingen om te weten hoeveel zwaarder fiets de versnellingnaven in verschil met fietsen met derailieurs (die natuurlijk goed zijn afgesteld en onderhouden). Gerard. ggerard20@yahoo.fr

• Stefan

Hoi,

Ik heb hem ook uit elkaar gehad en ik heb daarbij de volgende site gebruikt; http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_support/tech_tips.download.-Par50lparsys-0022-downloadFile.html/16)%20Inter%207%20ohaul.pdf

(Even knippen en plakken in de adresbalk)

Veel succes

• Rakiem

Jan Schreef:

——————————————————-

> Ik heb een Gazelle fiets die tijdens het fietsen

> soms ineens heel zwaar begint te trappen.

> Als je dan iets met de trappers iets terug trapt,

> gaat het soms daarna wel weer goed.

> Het lijkt of dit vooral in de hogere versnellingen

> vaker optreedt.

>

> Heb van alles nagekeken (ketting, remmen) maar

> kom bij de versnelling uit.

> In de achternaaf zit nexus 7 versnellingen SG-7R

> 45.

> Is dit voor iemand een bekende klacht van deze

> naaf?

> Zoja, is het binnenwerk dan versleten (dus

> vervangen) , of helpt het opnieuw

> smeren met shimano vet hier nog?

>

> Bij voorbaat dank

Afstelling lijkt mij het beste. een goede afstelling doet wonderen.

• henri

Hoi,

Ik heb ook een vraag over de nexus 7.

Ik moest het achtertandwiel vervangen maar heb de naaf waarschijnlijk iets te ver uit elkaar gehad.

Nu heb ik het probleem dat als ik overschakel van 5 naar 6 ik minder zwaar ga trappen , dus eigenlijk terugschakel in plaats van overschakel.

Weet iemand wat ik fout gedaan kan hebben?

Is er misschien ergens een montage handleiding te vinden (liefst in het nederlands).

Ik hoor het graag als iemand het weet.

Henri

• Peter Rijsdijk

Ik heb fiets gekocht en bleek de versnelling niet goed te werken met schakelen gaat die alle kanten opgaan? Wat sneller met gaat het langzaam en anders som? Bleek een veer te zijn die niet meer terug schakelt.

Vraagje: veer is stuk en kan ik nieuwe veer kopen en ook of de tekening van 46 het zelfde is als die van 45?

Welke vet moet ik gebruiken? Kogellager of smeer vet?

Met vriendelijke groet gepensioneerde man Peter Rijsdijk