Hallo,
Ik hoop dat hier kenners zijn….ik zit te twijfelen tussen bovenstaande fietsen.
Heeft iemand ervaring met een van deze modellen?
Graag ervaringen!
Groet Joost
Joost,
Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik heb met beide fietsen nu een proefrit gereden. Ik vond de Cargo iets stabieler fietsen. De Gazelle heeft echter wat gewichtsvoordelen en ziet er gewoon wat hipper uit. Voordeel van de houten bak is wel dat je er zelf wat aan kunt knutselen als iets niet helemaal lekker past (maxi cosi). Technisch zijn ze vergelijkbaar, is de Gazelle iets ruimer uitgerust met een standaard naaf dynamo (wel weer extra weerstand). Ik denk er tcoh sterk over voor de Cargobike te gaan maar laat me door anderen nog graag overtuigen van een beter alternatief……
Kees
Heren,
Ook ik heb dit dilemma. Alleen neig ik meer naar de Cabby. Waarom? Vier dingen. Ten eerste, je kunt een bevestigingsset voor de Maxi-Cosi erbij aanschaffen. Je hoeft dan niet zelf te gaan sleutelen en daarmee eventueel de structuur en misschien wel veiligheid van de bak aan te passen. En ten tweede, je kunt de bak inklappen. Ik denk dat dat echt scheelt met parkeren. Als derde, het bankje ziet er wat meer comfortabel uit. Het bankje in de Cargobike Long is best wel hard en dan zou ik er geen lange ritten mee maken. Vierde reden, er zitten zakken in de zijkant van de bak van de Cabby, daar kun je knuffels, drinken e.d. in doen en slingert niet meteen alles door de bak. En later als je kind groter is kunnen ze het er ook weer in terug stoppen, zodat je niet zo vaak hoeft te stoppen om drinken terug te geven.
En daarbij hoef je niet een dynamo te gebruiken, er zijn zat lampjes op batterijen te krijgen.
Succes met jullie keuze!
Anne
Kees, Anne,
Ik ben (denk ik) nu overtuigd van de Cabby zonder dat ik deze al gezien heb….
Maxicosi kan je op de bak klikken. Dus kinderen kunnen om zich heen kijken. Daarbij kan er in de bak zelf dan nog spullen leggen. Bij de cargobike (long) wordt er een frame op de bodem geschroefd. Veel ruimte houd je dan niet meer over (voor bv onderstel kinderwagen)
Verder:
- ik vind m mooier (persoonlijk)
- gewicht (daarom dus ook zeker geen Babboe van 60 kg)
- tas is in te klappen en mee te nemen
- hij is (iets) goedkoper. Cargobike met wat extra versnellingen etc gaat gauw richting 1600 euro.
De fietsenwinkel gaat bellen als ze er een hebben!!! Ben erg benieuwd!!
Joost
Joost,
Voor mij is het de Cargobike geworden. Ik heb op beiden gefietst. De Cabby is inderdaad iets mooier maar daar kan je wat aan doen….Ik heb stickers (bakplakkers.nl) op mijn nieuw bak gekocht en kussentjes op de banken…'t is een plaatje geworden.
Over je argumenten:
- de prijs, helemaal gelijk die ligt wat lager voor de cabby maar de cargobike is 2e hands erg populair, dat verschil verdien je denk ik wel terug…..
- gewicht, dat maakt niet zo heel veel uit maar de cabby is wel iets lichter. Met twee of drie kinderen is het sowieso wat zwaarder dus heb ik dat niet teveel mee gewogen.
- tas inklappen, dat kan maar bespaart praktisch niet veel ruimte. Het grootste probleem is de lengte (2,50). De cargo is niet veel breder dan het stuur, dat levert niet veel op. De tas eraf halen bij de Cabby is overigens niet erg handig, heb het gedaan maar het is niet iets wat je vaak wilt doen. Zeker niet om hem dan mee tenemen.
- Maxicosi met frame bevestigen kost inderdaad ruimte, maar vergis je niet die ruimte houdt je ook niet over in de cabby. De maxicosi is overigens ook op andere manier te bevestigen in de cargo. Doordat de bak van hout is is erg simpel een kleine steun te maken waardoor die ook perfect past. Overigens is er binnenkort op de markt een kleine babyschaal te koop met wieltjes voor in de bakfiets, is helemaal praktisch….volgt eind maart heb ik gehoord.
- mooi…..tja daar doe je niets aan..
Ik was ook erg enthousiast over de cabby, vond de cargo toch iets stabieler rijden. De tas vond ik wat kwetsbaar in de garage/schuur (andere trappers erlangs en een gat is zo gemaakt). De kinderen ook wat veiliger in een houten bak…?!
- tent op cargo is heel leuk en praktisch, is ook te koop op de cabby al kan niemand vertellen hoe die eruit ziet…..zelfs Gazelle niet (tot op heden).
Kortom….ik heb een andere keuze gemaakt….ik zou ze zeker beiden eens bekijken en rijden….dat is op zich al leuk. Veel fietsenmakers hebben de cabby al in huis dus dat moet te regelen zijn. Het blijven leuke fietsen, ik gebruik hem dagelijks. Succes!
Kees,
Ik wacht nog op het telefoontje van de winkel dat ie binnen is. De eerste die ze hadden was al binnen 2 dagen weg. Nu sta ik op een lijst!
En tuurlijk, the proof of the pudding is in the eating! Misschien valt de cabby wel heel erg tegen in het echie! We'll see!!
Laat nog weten wat het geworden is!
Joost
Hoi Joost,
Wij wachten met smart af hoe hij jullie in de praktijd bevalt.
We staan nu ook voor dit dilemma en wij hebben ondertussen echt alles al geprobeerd.
We hebben nu 2 kinderen van 2,5jaar, 1 jaar en we zijn weer zwanger.
Volgend jaar mag de oudste naar school en moet ik dus met 2 kleine kindjes 4x per dag eropuit.
Fietsstoeltjes geprobeerd, achterop gaat wel, maar aan het stuur vind ik echt een vreselijk iets. We hebben nu een fietskar, gelukkig was hij goedkoop, want het is echt niet handig. Mijn fiets valt regelmatig om en de kar trekt erg aan de fiets.
Bij ons moet een eventuele bakfiets ook nog eens door een poort, welke net zo breed is als een flinke deur.
De meeste (houten) bakfietsen passen daar niet door, dus ik ben erg geinteresseerd in de cabby.
We houden je dus in de gaten
Groeten, Mart, Rens, Buik & Mama
Ben sinds 1 week in het bezit van de Gazelle Cabby en niets dan lof over deze fiets! Helemaal super, ook de bak die in te klappen is is fantastisch handig, het is zo in een handomdraai gebeurd en hij kan gewoon bij ons binnen staan in de zeer smalle gang. Heb ook op de fiets van Bakfiets.nl gefietst qua fietsen maakt dat nagenoeg niet uit, bijna hetzelfde alleen wanneer je uit evenwicht raakt kun je dat met de Gazelle nog rechtkrijgen en bij die van Bakfiets.nl hou je het gewicht niet en val je echt (ken iemand die een vreselijk rotsmak heeft gemaakt met de fiets van Bakfiets.nl toen hij schuin een verkeersheuveltje opreed en uit balans raakte…)!
Veel succes met de keuze!
Dit onderwerp is precies wat mij nu bezig houdt. Ik heb een tweeling van 8 maanden en ik heb altijd geroepen dat ik een bakfiets.nl Cargo long ga kopen. Maar nu ik de Cabby heb gezien…. Ik moet op beide fietsen nog fietsen dus kan daarover nog geen oordeel geven. Ik hou dit forum in de gaten en hoop dat er meer reacties komen. Nog een vraag, zou in de Cabby nog een tweepersoonsbuggy passen, zo'n lichtgewicht inklapbare buggy bedoel ik. Ik hoor graag nog veel meer ervaringen.
Met kinderen van 8 maanden heeft de Cargo nog wel een klein voordeel. Je kunt op de bankjes van de cargo een kinderstoeltje voor op de fiets vastzetten (bobike). De instructie daarvoor is eenvoudig en heb ik ergens op het net gelezen, volgens mij bij bakfiets.nl. Ik heb kinderen van 3,2 en 0…en voor de jongste doe ik dat zodra ze kan zitten. Daarnaast wacht ik nog op een nieuw model babyschaal voor kleintjes welke speciaal voor de bakfiets wordt gemaakt. Zou deze maand er moeten zijn.
Wat overigens ook een leuke optie is voor iedereen die nog wat centjes over heeft nadat je deze toch al wat prijzige bakfiets hebt aangeschaft….maak hem elektrisch. Ik heb het zelf niet, vind het nog duur maar het is naar het schijnt wel goed achteraf te doen. (zie www.v-fiets.com). Dit kan natuurlijk op beide fietsen (cargo en Cabby), dus dat maakt het kiezen niet makkelijker…..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?