Gazelle Cabby of Bakfiets.nl Cargobike long?

• Joost

Dominique,

Je hebt geen schuur beneden? Naar boven tillen lijkt mij geen optie.

Fiets is niet alleen zwaarder dan een normale fiets, ook nog eens een stuk langer.

• Nanda

Joost,

Wij hebben ook een autostoel over, dus dat zou misschien een optie kunnen zijn, bedankt voor de tip!

Wij hebben de regentent er bij en deze bevalt ons heel goed, ons zoontje zit altijd warm en droog en je kunt hem zowel voor als achter open ritsen.

Dat hij niet zo mooi is vind ik daarom niet zo erg

• Joost

Hallo allemaal,

Deze prik loopt nu ongeveer een jaar en ik heb zelf al een jaar veel plezier van de Cabby. In het voorjaar zou de regentent wel een oplossing zijn; mijn zoontje zat vorige week te klappertanden in de bak :(

redenen waarom we lopen te twijfelen:

- het is nu wel handig en je kan er nog eerder op uit (positief)

- lelijk ding (negatief)

- veel te duur (negatief)

We kunnen misschien wel proberen collectief in één keer veel in te kopen. Interesse, laat het even weten door een antwoord op deze prik.

Of als iemand een alternatief heeft voor de tent houd ik me ook aanbevolen.

Groet Joost

• Harmen

Wie kan mij vertellen waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen de verschillende bakfiets aanbieders. Wij zijn op zoek naar een model zoals b.v de cargo bike long met 3 of 4 zit plaatsen.

Als ik b.v. kijk naar bakfietsweb.nl en de fietsfabriek dan is de fietsfabriek al gauw 900-1000 euro duurder voor een soortgelijk model. Is de kwaliteit van de goedkopere dan zoveel minder? Ze hebben b.v. allebei een gegalvaniseerd frame.

Andere goedkope site is bakfietsgigant.nl en de prijzen van bakfiets.nl weet ik niet omdat die niet op itnernet staan.

Wie heeft hier een idee over?

groeten Harmen.

• John Hilberding

Vorige week onze bakfiets opgehaald.

Het was even wennen, een blokje of twee fietsen en je weet niet beter.

Vooral de draaicircel is groot maar het went heel snel. Ik fiets er met twee kinderen in (3,5 en 1,5) en dat gaat prima heuvel op in de eerste versnelling en de rest in zijn 4e dan gaat het goed. Alleen de stuurstang zit los en klappert tegen het frame. Bij de eerste servicebeurt even doorgeven maar. Kortom niet duurder dan de bakfiets wel lichter en zeker als je een kleine schuur hebt is het inklappen van de bak erg handig!. Zeer tevreden!

• Ruben

Wij zijn in ieder geval ongelofelijk tevreden met onze Bakfiets.nl lange cargo. Zalige fiets, en o zo practisch en degelijk gebouwd. Wat eerder gevraagd werd i.v.m. electrische trapondersteuning en meerbepaald via V-fiets.com:

wij hebben er ervaring mee. Zeer vriendelijke en behulpzame mensen, maar de kwaliteit van de geleverde goederen laat erg veel te wensen over. Concreet hebben wij na iets meer als een jaar de moed opgegeven, en alles van de fiets verwijderd. Onze eerste motor is stukgegaan aan wat volgens V-fiets aan “teveel vochtigheid” lag, terwijl de fiets steeds binnen staat. Dit is uiteindelijk wel in garantie vervangen , maar ook de tweede motor heeft het nu begeven, waaraan hebben we niet meer laten checken, we waren het beu. Het systeem heeft nooit langer als enkele weken probleemloos gewerkt, en op de duur waren wij echt bijna obsessief bezig met vocht vermijden, incl het wiel inpakken in een plastic zak als de fiets incidenteel toch een even buiten moest blijven staan. Het heeft helaas niet mogen baten. We zijn een jaar later 500 euro en een illusie armer…

• Kees

Hartelijk dank voor dit bericht. Wij zijn ook al ruim een jaar in het bezit van de lange versie van deze bakfiets en naar volle tevredenheid vervoeren we daar drie kinderen inclusief maxi-cosi in. Ik loop al maanden te lonken naar de elektrische versie, heb daar al meerdere malen contact over gehad. Nu ik dit lees zie ik daar voorlopig maar van af. Ik zit niet te wachten op 500 euro ellende…..

• Esther Groot

Hallo Ruben, Kees en de andere lezers,

Ik wil toch even reageren op de mail van Ruben (27 mrt 2009) en zijn ervaring met Vfiets.

Wij hebben zelf onze bakfiets 1,5 jaar geleden elektrisch gemaakt met een ombouwset van Vfiets. Wij zijn, net als Ruben, zeer tevreden over de service van het bedrijf, maar ook erg tevreden over het product.

In de 1,5 jaar dat wij de elektrische bakfiets nu hebben, heeft hij ons nog niet in een keer in de steek gelaten. Dus ja, ik kan niet helemaal meegaan in jouw oordeel.

Onze bakfiets staat zelfs altijd buiten, maar van vocht in het wiel hebben wij geen last. De set is goed gemonteerd en keurig afgewerkt.

Wij hebben dat overigens niet zelf gedaan, maar laten doen door Vfiets.

Ruben, heb jij het pakket zelf ingebouwd?

Op zich is het niet moeilijk en er zit een duidelijke instructie bij, maar je moet toch wel over wat technische kennis beschikken en uiteraard kennis van fietsen hebben. Mijn man heeft twee linkerhanden dus de keuze was snel gemaakt.

Zelf heb ik ook zoiets van, als je dan geld uitgeeft kun je het maar beter van A-Z goed doen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Kees, ik las dat je twijfelt over de aanschaf van een ombouwset. Als je nog vragen aan mij hebt, laat het even weten.

Groet,

Esther

• Stijn

Heb ze alletwee van dichtbij gezien en gereden.

Ze rijden bijna hetzelfde.

De Gazelle ziet er een stuk ‘frisser’ uit. De opties van de opvouwbare/afneembare bak is handig maar ik vraag mij af hoe vaak je dat na de eerste week nog doet.

De staander van bakfiets.nl is een stuk stabieler en vooral de kinderen kunnen zelf in de bak klimmen dankzij het opstaprandje, wat ook weer erg handig is.

Eigenlijk kan je niet missen, beide zijn ze super!

• Denise

Waar ik niemand over hoor, maar wat ik me wel afvraag (bij de Cabby, want daar heb ik mijn oog op laten vallen):

-Heb je wel goed zicht als je een drukke weg op wilt rijden? Je ‘duwt’ je kind dan namelijk als het ware eest die gevaarlijke weg op pas voordat je zelf goed en wel zicht hebt… Of valt dat in de praktijk mee?

- Heb je het idee dat automobilisten die jou bijvoorbeeld inhalen de bak wel altijd zien?

-Kun je bochten wel ‘strak’ nemen of heb je extra ruimte nodig? (M.a.w. moet je extra opletten als er een auto tegelijkertijd met jou afbuigt? Dit ivm de vrij smalle straten hier in de stad)

-Wat kost de Cabby eigenlijk?

-Hebben jullie het gevoel dat de Cabby erg diefstalgevoelig is? (daar zijn wij na veel fietsen kwijtgeraakt te zijn namelijk wel bang voor…)

-Achterop de fiets kan neem ik aan ook nog gewoon een fietsstoeltje gemonteerd worden, maar kan dat voorop eventueel ook? Of wordt ie dan erg zwaar te sturen?

-Ik neem aan dat je er hoogzwanger (en niet extreem dik) ook goed tussen past?