Zicht is geen probleem, of je moet al een hele smalle steeg uit komen.
Meestal stap je op een gewone fiets dan ook af.
In halen geeft bij andere fietsers wel eens schrik reacties.
Ik ga op het frame twee vlaggetjes zetten. refloctortape werkt ook goed in het donker. Is goed op de buizen te plakken. Er zit echter op de bak al perfecte reflector banden.
Met een extra lange fiets heb je altijd meer ruimte nodig om te draaien.
De prijzen zijn op internet overal te vinden. Hij is begonnen met 1299,- eurie, maar is nu al opgeschroeft naar 1549,- eurie (exlusief afdekhoes,regentent, adaptors).
De rotzakken!!!
Diefstalgevoelig….hmmm ik zet hem altijd met een vette extra lange AXA ketting
vast. Dan valt het wel mee denk ik. AXA slot wat standaard op de fiets zit heeft hier mooi kettingen voor (1,50meter lang geloof ik) die in je standaard AXA slot kunnen. P.S. De fiets til je niet even snel in een busje. En er zit een ‘Vet’ Nummer in het frame geponst wat erg opvalt.
Voorop een fietszitje zou ik niet doen in verband met het sturen wat eerst even wennen is. Het stuur zelf is van Aluminium dus daar mag niks aan hangen. Maxicosi er in is beter. Onze kleine van 1 jaar zit nu al op het bankje. Gordeltjes kunnen erg klein gesteld worden als het moet. Achterop de pakjesdrager zit een speciale bevestiging voor het blok van een BoBikestoeltje zodat de kleine achterop niet met de neus tussen je billen zit maar iets verder naar achteren.
Het frame wat Gazelle voor deze fiets heeft gekozen komt van een bestaande gazelle fiets. De instap is extra ruim (hoogte en diepte) genomen zodat je fantasties ruim zit. Ik heb geen bierbuik maar er kan aardig wat tussen.
Als ik je verhaal zo lees zou ik altijd een proefrit vragen. Een goeie fietsenzaak zou hier niet moeilijk over moeten doen. Als je per ongeluk nog op vakantie gaat naar de waddeneilanden….Ik heb ze al met bosjes gezien op Ameland en Texel. Ze worden daar veel verhuurd.
Succes