Gazelle Cabby of Bakfiets.nl Cargobike long?

• snarf

Zicht is geen probleem, of je moet al een hele smalle steeg uit komen.

Meestal stap je op een gewone fiets dan ook af.

In halen geeft bij andere fietsers wel eens schrik reacties.

Ik ga op het frame twee vlaggetjes zetten. refloctortape werkt ook goed in het donker. Is goed op de buizen te plakken. Er zit echter op de bak al perfecte reflector banden.

Met een extra lange fiets heb je altijd meer ruimte nodig om te draaien.

De prijzen zijn op internet overal te vinden. Hij is begonnen met 1299,- eurie, maar is nu al opgeschroeft naar 1549,- eurie (exlusief afdekhoes,regentent, adaptors).

De rotzakken!!!

Diefstalgevoelig….hmmm ik zet hem altijd met een vette extra lange AXA ketting

vast. Dan valt het wel mee denk ik. AXA slot wat standaard op de fiets zit heeft hier mooi kettingen voor (1,50meter lang geloof ik) die in je standaard AXA slot kunnen. P.S. De fiets til je niet even snel in een busje. En er zit een ‘Vet’ Nummer in het frame geponst wat erg opvalt.

Voorop een fietszitje zou ik niet doen in verband met het sturen wat eerst even wennen is. Het stuur zelf is van Aluminium dus daar mag niks aan hangen. Maxicosi er in is beter. Onze kleine van 1 jaar zit nu al op het bankje. Gordeltjes kunnen erg klein gesteld worden als het moet. Achterop de pakjesdrager zit een speciale bevestiging voor het blok van een BoBikestoeltje zodat de kleine achterop niet met de neus tussen je billen zit maar iets verder naar achteren.

Het frame wat Gazelle voor deze fiets heeft gekozen komt van een bestaande gazelle fiets. De instap is extra ruim (hoogte en diepte) genomen zodat je fantasties ruim zit. Ik heb geen bierbuik maar er kan aardig wat tussen.

Als ik je verhaal zo lees zou ik altijd een proefrit vragen. Een goeie fietsenzaak zou hier niet moeilijk over moeten doen. Als je per ongeluk nog op vakantie gaat naar de waddeneilanden….Ik heb ze al met bosjes gezien op Ameland en Texel. Ze worden daar veel verhuurd.

Succes

• Denise

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben zelf dolenthousiast, maar mijn vriend nog niet helaas. Hij is erg bang dat ie gestolen wordt (we wonen in Den Haag), maar ik zal 'm je reactie laten lezen. Bovendien hebben we een bovenwoning, dus hij moet in de gang. Dat kan, maar dan kan de kinderwagen er niet meer voor of achter staan, dus dat is inderdaad wat lastig. Maar voor mij geen reden om het níet te doen!

Maar goed, ik moet hem eerst nog overtuigen en ik vrees dat dat een lastige klus wordt…

Als ik eens naar de Wadden ga ga ik ‘m zéker huren! Maar volgens mij heeft de fietsenwinkel bij ons op de hoek ’m zelf ook! (dus niet in de verkoop, maar voor henzelf, met 3 kinderen).

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Denise

http://www.vrouwonline.nl/_Interactive/weblog/webloggers/denise/

• marloes

Hallo,

Wij hebben de cargobike long en zijn erg tevreden, rijdt supergemakkelijk. Ik durf alleen niet onze baby in de bak te zetten in de maxicosi-houder en dan onze peuter op het bamje erbij te zetten (ivm voetjes toch wel erg dicht op baby…) Nu wil ik de peuter achterop zetten, maar onze stoeltjes passen niet achterop de brede bagagadrager. De babyschaal aanschaffen voor 2 maanden vindt ik wat duur. Weet iemand wellicht welk fietsstoeltje wel achterop de cargobike past, of heeft iemand andere tips???

grt, marloes

• marloes

Hallo,

Wij hebben de cargobike long en zijn erg tevreden, rijdt supergemakkelijk. Ik durf alleen niet onze baby in de bak te zetten in de maxicosi-houder en dan onze peuter op het bamje erbij te zetten (ivm voetjes toch wel erg dicht op baby…) Nu wil ik de peuter achterop zetten, maar onze stoeltjes passen niet achterop de brede bagagadrager. De babyschaal aanschaffen voor 2 maanden vindt ik wat duur. Weet iemand wellicht welk fietsstoeltje wel achterop de cargobike past, of heeft iemand andere tips???

grt, marloes

• danielle

Als je bobike stoeltjes hebt, denk ik dat je die met de Mountainbike bevestiging van Bobike vast kunt zetten. Dat hebben wij bij de gewone fiets ook gedaan omdat de gewone bevestiging niet paste (voordeel ook dat het kind iets verder van je rug afzit endus meer ruimte heeft. De Mountainbike bevestiging is gewoon tekoop bij de fietswinkel. Succes

• Kees

Hallo Esther,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb er inderdaad wel een paar vragen over.

We gebruiken de bakfiets bijna dagelijks voor drie kinderen. Ik heb recentelijk een fietsstoeltje op het voorste bankje vastgemaakt waarop de jongste prinsheerlijk zit. Met drie is elektrisch wel aantrekkelijk zeker omdat we binnenkort verhuizen en de afstand naar school groter wordt. Over het elektrisch rijden:

- welke accu hebben jullie en waar heb je die gelaten. Het lijkt me het meest praktisch die in de bak, op het web zag ik er ook op de bagagedrager maar dan ziet ook iedereen dat je zo'n ding hebt (diefstalgevoelig?)

- Hoe lang kan je op een volle accu rijden?

- IK heb gelezen in een test dat deze van Vfiets laat begint mee te werken ( je moet eerst snelheid maken), is dat zo?

- Fietst het ook veel zwaarder als je de ondersteuning uit zet?

- hoe lang duurt het opladen?

Hartelijk dank vast voor je antwoorden.

Groet,

Kees

• Janne

Wij hebben de Cabby al meer dan een jaar en blijven het handig vinden dat de bak dicht en/of eraf kan:

1) Dicht in de stad met klein slotje om de handvaten maakt de kans dat ze je regenzeiltje eraf pikken toch wat kleiner

2) Dicht kun je tot vlak onder een raam parkeren zonder de stoep te versperren

3) Dicht kun je door een smalle doorgang (bijv. langs geparkeerde auto's)

4) Met de bak eraf kun je de fiets op zijn kop zetten, zodat je de banden kunt (laten) repareren ook als je geen takel hebt!!

• Stijn

Probeer ns een bobike Maxi maar met de Atb adapter. ALs je dan een stel extra lange vijzen haalt in de Praxis dan moet het lukken. (Zo hebben wij het ook gedaan)

Veel succes!!

• Stijn

Heb je de fietsen al eens van dichtbij bekeken ipv op een thumbnail op een website?

Heb je al ns mensen gesproken na 1 of 2 jaar bakfietsen. Dan hoor je zo waarom de ene 500 euro kost en de ander 1500.

Ik heb de eerste mensen al gesproken die door hun frame gezakt zijn na 1 jaar met zo'n ‘…wij maken bakfietsen voor iedereen betaalbaar…’ bakfietsweb.nl bakfiets. En dan heb je 500 of 600 euro uitgegeven voor … 1 jaar fietsen. Dan moet je misschien het rekensommetje even opnieuw maken over wat goedkoop en duurkoop is?

Probeer, test, huur voor je m koopt, dan weet je pas waar je je geld aan geeft!

• Marleen

Hoi,

weet iemand mij te vertellen hoe de wendbaarheid van de Cabby is als je vanuit een steegje (1,5 meter breed) je eigen achtertuin in wil draaien? kan dit met uitgeklapte bak of moet ik eerst de kids uitladen en de bak inklappen?

marleen