Gazelle Cabby of Bakfiets.nl Cargobike long?

• Stephan

Heb vandaag op beide gereden. Mijn belangrijkste bevindingen:

- Bakfiets.nl rijdt stabieler & makkelijker. Gazelle moest ik steeds corrigeren.

- standaard van Bakfiets.nl is (veel) steviger en makkelijker te hanteren.

- breedte v.d Gazelle (68cm) betekent dat canvas te lijden heeft bij onze garagedeur

In een blog werd vermeld dat canvas op langere termijn minder mooi wordt, zit wat in.

• Ellen

Ik heb een paar dagen geleden op de Cabby gefietst en vond het prima fietsen, heel makkelijk en licht. Het zag er degelijk en goed uit. Ik moet wel zeggen dat ik nooit op een bakfiets.nl heb gereden dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Wel had ik het gevoel dat ik de bak moest bijsturen. Binnenkort ga ik een proefrit maken op de bakfiets.nl. Oja, minpunt van de Cabby vind ik dat er niet twee maxi-cosis tegelijk in kunnen, ik vind dat een gemiste kans op tweelingengebied. Een grote doelgroep voor een bakfiets.

• Snarf

Heeft iemand de regentent al gezien?

Nergens is info te vinden over dit ding.

• Joost

Ellen,

Er zijn volgens mij twee bevestigingspunten voor maxicosi's. Dus dan zouden ze ook beiden er in moeten kunnen (lijkt me zo, beetje handig figuur moet dat kunnen maken).

Wij hebben gekozen voor de Cabby. Niet op de bakfiets.nl gefietst. Cabby fietst lekker, ook voor langere afstanden. Volgens mij is een cargo meer voor kortere afstanden. Maxicosi hoeft niet op de vloer gemonteerd te worden, dus de laadruimte blijft vrij. Handig voor boodschappen, onderstel van een bugaboo oid.

Regentent hebben we ook besteld, deze wordt later geleverd. Maxicosi adapters erbij besteld, langere zadelpen en volgende week ophalen!

Canvas slijt inderdaad, maar MDF heeft ook niet het eeuwige leven. En canvas kan je laten maken bij een zeilenmakerij

Redenen voor ons om voor de Cabby te gaan, in willekeurige volgorde:

- looks

- in te klappen bak

- laadruimte icm Maxi Cosi

- prijs (in verhouding met Cargobike Long met zelfde specs)

Zodra de eerste meters gemaakt zijn, volgt er een nieuwe post!!!

Leuk trouwens dat blijkbaar veel mensen bezig zijn met een bakfiets en iedereen meningen wil weten over de Cabby!

Joost

• Snarf

Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website. Er was inderdaad nog geen afbeelding beschikbaar van de regentent, omdat deze nog niet geproduceerd was. Inmiddels hebben wij een afbeelding die we u separaat door zullen mailen. Van de tenten zelf verwachten we eind april de eerste exemplaren te kunnen leveren. Omdat de brochure natuurlijk al gedrukt was, kon er geen foto toegevoegd worden, maar t.z.t. wordt dat wel op onze site aangegeven bij deze leuke Cabby. De consumenten adviesprijs zal € 99,= gaan worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u veel plezierige fietskilometers.

Met vriendelijke groet,

consumentenservice

• Margriet

Hallo,

Ook wij hebben gekozen voor de Cabby. Als het mee zit komt de fiets deze week.

Het gaat mooi weer worden dus kom maar op!

Ik heb contact gehad met Gazelle en van hun een foto gekregen van de regentent.

Helaas kan ik hier hier foto's plaatsen dus mail me maar dan stuur ik deze naar je door.

Iedereen veel fiets plezier!

Margriet

• Margriet

Margriet schreef:

>

> Hallo,

>

> Ook wij hebben gekozen voor de Cabby. Als het mee zit komt de

> fiets deze week.

> Het gaat mooi weer worden dus kom maar op!

>

> Ik heb contact gehad met Gazelle en van hun een foto gekregen

> van de regentent.

> Helaas kan ik hier geen foto's plaatsen dus mail me maar dan

> stuur ik deze naar je door.

>

> Iedereen veel fiets plezier!

> Margriet

• Ruben

Weet iemand de lengte en breedte van de Cabby ?

Ruben

• Joost

Ruben,

Uit mijn hoofd: lengte 255

Breedte van de bak 68 (maar deze kan je inklappen)

Joost

• jan

Ik heb beide modellen gezien en geprobeerd.

Ik vind de Gazelle veel mooier!

Alleen jammer dat hij maar in 1 kleur is. En dat er geen zink laag onder lak zit.

Ik vind de Cargo long iets beter / stabieler fietsen.

Er zitten ook dikkere spaken in.

De Gazelle Bak zit een beetje los, ik vraag me af of dit niet gaat rammelen of roesten.

De kettingkast van de Gazelle met die dikke plastic bult aan de buiten kant vindt ik ook niet zo practisch in de stad ik denk dat die gauw stuk gaat .

Het zelfde geldt voor de plastic spatbord houdertjes.

Ook vraag ik me af als zo'n stoffen bak wel veilig is bij een ongeluk voor de kinderen.

En ik hoorde van de Fietsenmaker dat er deze maand zeer veel accesoires voor de bakfiets.nl bij komen, zoals een Cabrio tent, 2 maxcosies mee, zachte bankjes, oprolbare tentjes in allerlei kleuren , een extra kastje, een extra bankje voor 3e kind, een uitklapbare babyschaal met wieltjes enz.

Het jammer dat hij wat duurder is dan de Gazelle.