Gazelle Cabby of Bakfiets.nl Cargobike long?

• Nienke

Hallo Allemaal,

Heb met aandacht al jullie berichten gelezen. Ook wij zijn bezig met het kopen van een bakfiets. We hebben nog geen proefritten gemaakt.

Ik zou met de bakfiets een afstand moeten afleggen van 8 km enkele reis (woon-creche-werk). Denken jullie dat dit haalbaar is? Of is die afstand te lang om nog plezierig te fietsen?

Groet, Nienke

• Nienke

Hallo Allemaal,

Heb met aandacht al jullie berichten gelezen. Ook wij zijn bezig met het kopen van een bakfiets. We hebben nog geen proefritten gemaakt.

Ik zou met de bakfiets een afstand moeten afleggen van 8 km enkele reis (woon-creche-werk). Denken jullie dat dit haalbaar is? Of is die afstand te lang om nog plezierig te fietsen?

Groet, Nienke

• Anita

Hoi Margriet,

Graag zouden wij de foto van de regentent krijgen. Leuke fiets, de Caddy.

Bedankt alvast.

Groetjes,

Anita

• stefaan

Wij hebben sinds een tweetal weken de cabby en vinden hem super. We hebben eigenlijk vooral getwijfeld tss een bakfiets en fietskar. We zijn uiteindelijk toch voor de cabby gevallen door z'n comfortabeler bankje in vergelijking met de cargobike en de extra ruimte voor maxicosi (ons kindjes zijn 3, 1.5, en zwanger van een derde). Ook het inklappen van de bak vinden we super. Dat gaat zeer eenvoudig en snel. Hierdoor kan je gemakkelijk tss ons huis en de geparkeerde auto naast ons huis passeren. Het gewicht valt ook heel goed mee en dat was voor mij nu ik zwanger ben heel belangrijk. Hiervoor reed ik op een gewone fiets met een zitje vooraan en eentje achterop, maar dit was echt niet meer te doen. Nu met de bakfiets is het veel eenvoudiger en veel minder lastig, eigenlijk niet lastig zelf. Op z'n steun plaatsen is eenvoudig en stabiel.

een minpuntje is wel dat de regenhoes zo lang op zich laat wachten, ben er ook zeer benieuwd naar. Dit was toch ook wel een twijfelpunt in vgl met de fietskar.

Ons kindjes vinden het trouwens ook heel leuk. Ze zien veel en zitten toch gezellig.

• Ellen

Hoi,

Ik heb gisteren mijn bakfiets.nl opgehaald. Wij hebben gekozen voor de lange Cargobike. Nog steeds blijf ik erbij dat ik de bakfiets.nl fijner vind fietsen dan de Cabby. Ik vond de Caby erg traag reageren met sturen en dat heeft de bakfiets.nl echt niet. En, wat voor ons met een tweeling van 9 maanden ook heel fijn is, de tweelingbuggy past er ook in! Die paste niet in de Cabby.

Ik heb twee peuterstoeltjes besteld via internet bij Melia. De stoeltjes zijn vergelijkbaar met een babyschaal maar dan wat groter en geschikt van 8 tot 18 maanden. Totdat de dames goed op de bankjes kunnen zitten, gaan ze in de peuterstoel. De stoeltjes passen naast elkaar en ook het afdekzeil van de bak past er nog omheen als de stoeltjes erin zitten.

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn bevindingen.

Ellen

• Margriet

Hallo,

Gazelle heeft een nieuwe site waar veel te zien in over de Cabby:

www.gazellecabby.nl

Succes!

• Joost

Nienke,

Afhankelijk van je conditie, mag 8 km geen probleem zijn.

Ik ben (ook beladen met baby erin :)) even snel als met een gewone fiets

(als het eenmaal rolt, blijft het rollen, vanwege het hogere gewicht t.o.v. een gewone fiets)

Joost

• jan

Hallo,

wij hebben sinds 3 weken een cabby en vandaag eindelijk de maxi cosi adapters ontvangen.

nu blijkt dat deze adapters alleen in de hoogste stand (boven in de bak) te monteren zijn.

onderin de bak is de hartafstand tussen de twee bevestigingspunten 4 a 5 cm kleiner (bak loopt taps toe) waardoor de maxi cosi niet tussen de steunen past.

grote teleurstellnig want onze dochter steekt nu een stuk boven de bak uit wat de veiligheid natuurlijk niet ten goede komt en de cabby fietst nu nog wiebeliger dan hij al deed door het hoge zwaartepunt.

de fietsenmaker weet niet hoe dit probleem op te lossen is en verwijst ons naar gazelle.

gazelle zegt dit probleem niet te kennen en verwijst ons naar de fietsenmaker.

op emails naar gazelle wordt tot op heden niet gereageerd.

we hebben juist gekozen voor de cabby vanwege de “handige” maxi cosi steunen

achteraf gezien hadden we beter de iets solider fietsende bakfiets van de fietsfabriek kunnen nemen. in de houten bak hadden we dan zelf wat steunen kunnen fabriceren

jan

• jan

Hallo,

wij hebben sinds 3 weken een cabby en vandaag eindelijk de maxi cosi adapters ontvangen.

nu blijkt dat deze adapters alleen in de hoogste stand (boven in de bak) te monteren zijn.

onderin de bak is de hartafstand tussen de twee bevestigingspunten 4 a 5 cm kleiner (bak loopt taps toe) waardoor de maxi cosi niet tussen de steunen past.

grote teleurstellnig want onze dochter steekt nu een stuk boven de bak uit wat de veiligheid natuurlijk niet ten goede komt en de cabby fietst nu nog wiebeliger dan hij al deed door het hoge zwaartepunt.

de fietsenmaker weet niet hoe dit probleem op te lossen is en verwijst ons naar gazelle.

gazelle zegt dit probleem niet te kennen en verwijst ons naar de fietsenmaker.

op emails naar gazelle wordt tot op heden niet gereageerd.

we hebben juist gekozen voor de cabby vanwege de “handige” maxi cosi steunen

achteraf gezien hadden we beter de iets solider fietsende bakfiets van de fietsfabriek kunnen nemen. in de houten bak hadden we dan zelf wat steunen kunnen fabriceren

jan

• martin

hoi Jan,

bedankt voor de tip, we hadden besloten om volgende week voor de cabby te gaan.

mede de ook door de “handige” maxi cosi steunen zoals jij die omschreef maar we gaan toch eerst maar eens een proefrit maken op de fietsfabriek bakfiets.

Martin