Gazelle Cabby of Bakfiets.nl Cargobike long?

• Harm

beste allemaal,

Ik ben ook aan het twijfelen maar dan tussen de “Gazelle Gabby” en de “Puch Max Duo van de Fietsfabriek”

Van alle 2 veel info gelezen maar nog niet getset, beide zijn even duur.

Wie heeft tips

groet,

Harm

• martin

ik zou voor de puch maxi gaan

• Alfonso

Hallo,

Iemand die de tandoverbrenging weet van deze twee fietsen?

• Harm

Hallo Martin,

je schrijft dat je voor de puchmaxi duo zou gaan ipv de gazelle Gabby.

kun je ook vertellen waarom, daar ben ik nl benieuwd naar

• martin

hoi harm,

omdat de maxi cosi beugels bij de gazelle ronduit onpraktisch zijn, zoniet onbruikbaar

en de gazelle is wiebeliger met fietsen dan de maxi duo

martin

• Harm

Hallo martin,

Bedankt voor de uitleg.

Ik heb 2 kinderen van 3 en 6 jaar, dus geen maxicosi meer nodig.

Blijft dan toch de keus Maxiduo of is dan toch de gazelle een betere optie

Harm

• Ralf

Hallo Joost,

Om je keuze misschien makkelijker te maken (of juist niet ;-)). Wij hebben ervaring met beide modellen. De Cabby is wat lichter en past bijvoorbeeld makkelijk in een kleine smalle ruimte vanwege zijn afneembare/inklapbare bak. De Cabby is lichter dan de bakfiets.nl.

Wij leveren voor beide fietsen een elektrische conversiekit. Dat betekent dat je beide fietsen compleet vanaf 469,- euro elektrisch kunt maken met onze conversiekit. De bakfietst kit past op beide fietsen even goed.

Zie bijvoorbeeld een aantal leuke filmpjes op onze site van beide fietsen met een conversiekit www.v-fiets.com

Groet,

Ralf

Joost schreef:

>

> Hallo,

>

> Ik hoop dat hier kenners zijn….ik zit te twijfelen tussen

> bovenstaande fietsen.

> Heeft iemand ervaring met een van deze modellen?

>

> Graag ervaringen!

>

> Groet Joost

• janne

Hallo,

Gek zeg… de winkel van bakfiets.nl bij ons in Amsterdam monteerde voor mijn ogen de maxicosy-houders met gemak eerst onderin en daarna bovenin! Hoe ze dat deden weet ik niet, vraag het eens… Wij hebben hem bovenin omdat onze oudste dan zijn voeten eronder kan zetten. Inderdaad ietsje minder veilig maar dat van dat wiebelige herken ik niet echt. Succes,

Jannejan schreef:

>

> Hallo,

>

> wij hebben sinds 3 weken een cabby en vandaag eindelijk de

> maxi cosi adapters ontvangen.

> nu blijkt dat deze adapters alleen in de hoogste stand (boven

> in de bak) te monteren zijn.

> onderin de bak is de hartafstand tussen de twee

> bevestigingspunten 4 a 5 cm kleiner (bak loopt taps toe)

> waardoor de maxi cosi niet tussen de steunen past.

> grote teleurstellnig want onze dochter steekt nu een stuk

> boven de bak uit wat de veiligheid natuurlijk niet ten goede

> komt en de cabby fietst nu nog wiebeliger dan hij al deed

> door het hoge zwaartepunt.

> de fietsenmaker weet niet hoe dit probleem op te lossen is en

> verwijst ons naar gazelle.

> gazelle zegt dit probleem niet te kennen en verwijst ons naar

> de fietsenmaker.

> op emails naar gazelle wordt tot op heden niet gereageerd.

>

> we hebben juist gekozen voor de cabby vanwege de “handige”

> maxi cosi steunen

> achteraf gezien hadden we beter de iets solider fietsende

> bakfiets van de fietsfabriek kunnen nemen. in de houten bak

> hadden we dan zelf wat steunen kunnen fabriceren

>

> jan

• janne

Zelfde twijfels gehad, uiteindelijk Gazelle gekocht en dolgelukkig ermee! Rijdt perfect (hoewel die van Bakfiets.nl ook heel lekker rijdt). Je kunt er super hard mee fietsen, net een gewone fiets (dat doe ik wel alleen als ik er geen kinderen op heb hoor). Opklapbak erg handig, je kunt bijv. je zeiltje erin opsluiten als je er een klein hangslotje op zet (tegen gelegenheidsdieven, want met een mes heb je die handgreepjes wel zo door natuurlijk). Maar ook voor tegen een muur parkeren superhandig, even opklappen. Gaat heel eenvoudig. Bak eraf moet je even oefenen en je moet niet al te klein of zwak zijn want is beetje zwaar, maar ook goed te doen. Uiteindelijk gaf bij ons de doorslag dat bij de Gazelle de Maxi-cosy wat hoger op de bak gemonteerd kan worden, zodat de beentjes van de meerijdende peuter er lekker comfortabel onder konden. Bij Bakfiets.nl kreeg de baby die benen zo ongeveer op schoot. Die maxi-cosy zo hoog is wel iets minder veilig bij botsingen denk ik, dus als je alleen een baby hebt zou ik hem laag monteren. Maar het is gewoon een heerlijke fiets vind ik, en je krijgt de hele dag leuke opmerkingen van medeweggebruikers: “mooi fietsie hee!” en zo :-)

• Joost

Jan,

Ik heb de maxicosi adaprters ook onderin gehad. Montage was geen probleem, past gewoon!!!

Alleen is de bak dan wel bijna vol, dus adapters staan nu weer in de hoogste stand (kan er ook nog een krat bier onder, is het probleem met het zwaartepunt ook verholpen)

Joost