Gazelle Cabby of Bakfiets.nl Cargobike long?

• Petra

Hallo,

is er ook iemand die ervaring heeft met 3 kinderen in de Gazelle? Onze kinderen zijn nl (bijna) 5, 2.5 en 3 maanden. Ik heb het idee dat er weinig beenruimte voor onze oudste over blijft als er ook nog een maxicosi in zit bij de Gazelle. Heb je dan bij de Cargobike long niet meer ruimte? Bovendien lijkt het me een nadeel dat als onze kleinste niet meer in de maxicosi past (flinke jongen), hij waarschijnlijk nog niet heel goed kan zitten op het bankje. En daar is bij de Gazelle niet echt een oplossing voor. Heeft er iemand tips voor een goede keuze?

• WolbY

Melia heeft een peuterzitje wat je op het bankje kunt maken.

Wij hebben afgelopen weekend een Cabby gehuurd. Geweldig.

Wij hebben ook 3 kinderen, 10 maanden, (bijna) 2,5 jaar en (bijna) 4 jaar.

Wij gaan er waarschijnlijk 1 aanschaffen.

We hadden 2 kinderen op het bankje (de jongste 2 past, maar de oudste 2 ook) en 1 zat voorin op de grond. Verschil met de Cargobike is dat de kinderen er dieper in zitten. Bij de Cabby komen de kopjes komen er net bovenuit, bij de Cargobike komen ze vanaf de heupen er bovenuit. Je zwaartepunt ligt dus ook hoger, is minder stabiel.

Susse.

• Yvonne

Ook wij zitten te twijfelen tussen een cabby, die ik er uiterlijk veel mooier en hipper vind uitzien dan de cargobikelong……….alleen heb ik het gevoel dat de cargobikelong meer ruimte bevat, is dit zo?

Wij hebben een dochtertje van 17 mnd en verwachten sept. een tweeling, dus er moeten 3 kids in, waarvan 2 denk ik in een maxicosi of babyschaal?? Wat is beter een maxicosi of babyschaal te gebruiken en dan nog een peuterstoeltje voor onze dochter van 17 mnd, gaat dit passen?? Wie heeft ervaring en tips voor ons?

• Rik

Hallo,

Wij hebben 4 kinderen en die passen dus in een cargo bike long van 3 jaar oud.

momenteel hebben we in de bak 2 kleintjes, en 1 baby. De oudste zit achterop.

De maxicosi gebruik je echt niet zo heel lang, 8/9 maanden. Eerst stop de je baby in een maxicosi in een maxicosi mee vastgemaakt op de vloer . (je kunt nu veel handigere hulpstukken kopen maar dat hadden wij nog niet. Daarna kun je in de cargobike heel simpel een bobikestoeltje op het bankje zetten. Zodat de dreumes wat meer houvast heeft. Daarna vanaf 20 maanden of zo kunnen ze op het bankje zitten. Wat nogal hard is maar je kunt er heel makkelijk stoelverkleiners van Kitsch kitschen op vastmaken(best hip als je ervan houdt)

Je kunt in principe 4 kleintjes in de bak vervoeren. Kun je ook vriendjes meenemen.

Ik vind de Cabby wel hipper en moderner(je kunt de bakfietsbak overigens ook heel hip laten spuiten), maar ik vraag me af of je er 3 of 4 kinderen in de bak kunt vervoeren. Voor de maxi cosi truc zou ik het niet laten, die gebruik je maar 8/9 maanden.

Het inklappen is wel handig, vooral als je krap moet manouvreren. en voor het wegzetten in de schuur. Maar ik vraag me af hoe vaak je dat gaat doen. Het is toch meestal fietsen en wegzetten, inklappen is een extra handeling.

Verder is de stof natuurlijk heel kwestbaar. Ik merk het aan de bakfiets, die zit vol butsen en deuken en schrammern van langs muren schaven.

De prijs is ook beter, de cargobike met alles er op en eraan is snel duurder.

kortom ik zou weer voor de cargobike gaan omdat ik daar 4 kids in kwijt kan. Als ik twee kids had zou ik de cabby nemen.

• Naomi

Klopt het dat je op de cargobike long op een bankje een maxicosi (in een houder) en een peuter kunt vervoeren (naast elkaar?), zodat je genoeg ruimte over houdt voor boodschappen?

• Kees

Naomi,

Ik heb nu 4 maanden een cargobike long en gebruik deze voor 3 kinderen in de leeftijd van 4,2 en 0 (4 maanden) . Vandaag nog 20 km gefietst met 2 kinderen op het achterste bankje en de maxicosi op de voorste. Ik leg daar een schuimrubbber matje onder (tegen het schudden) en zet die gewoon op de bank. Met een kleine spanband die ik onder de bak doorhaal zet ik die vast, staat die maxicosi als een huis. Je kind kijkt naar je toe. Ze heeft de hele weg geslapen, dus daar is niets mis mee. Diepe kuilen wel een beetje ontwijken:-)) Niks geen maxicosi adapters nodig. Voor boodschappen onder de maxicosi nog plenty ruimte.

Gisteren tijdens een verjaardag overigens nog 5 kinderen vervoerd, 4 in de bak en 1 achterop in de leeftijd van 3-7. Gaat prima en die fiets ligt als een blok op de weg, fietst licht zolang je geen bergen op hoeft…..

Als je foto's wilt mail ik je ze wel.

Groet

• naomi

Beste Kees,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zou het leuk vinden om een foto te zien van hoe je de maxi cosi vastmaakt op een bankje. Als je een maxi cosi op het bankje zet (grootste bankje), kan er dan ook nog een kindje naast zitten (1,5 jaar, dus niet zo groot).

Groetjes Naomi Sinke (naomisinke@hotmail.com)

• Yvonne

Ook ik zou graag een foto willen zien als dat mogelijk is, wij willen nl ook eentje aanschaffen, kinde van 17 mnd en in sept. verwachten we een tweeling, dus wij moeten in ieder geval 2 maxicosi's kwijt en een peutertje!

• Kees

Moet je me wel even mailen anders kan ik die niet opsturen.

Groet,

Kees

• rik

Hoi Naomi,

Dat kan volgens mij met de adapter die ze bij bakfiets.nl verkopen.

Als je de maxi cosi maar ver genoeg naar de kant plaatst blijft er ruimte over.

(ik heb het geprobeerd door de maxi cosi er gewoon op te zetten en er bleef toen genoeg ruimte over voor een kleintje. Niet super maar het kan volgens mij.)

De peuter moet wel zelf kunnen zitten, je kunt geen bobike stoeltje en een maxicosi naast elkaar hebben volgens mij.