Hallo,
Wij hebben 4 kinderen en die passen dus in een cargo bike long van 3 jaar oud.
momenteel hebben we in de bak 2 kleintjes, en 1 baby. De oudste zit achterop.
De maxicosi gebruik je echt niet zo heel lang, 8/9 maanden. Eerst stop de je baby in een maxicosi in een maxicosi mee vastgemaakt op de vloer . (je kunt nu veel handigere hulpstukken kopen maar dat hadden wij nog niet. Daarna kun je in de cargobike heel simpel een bobikestoeltje op het bankje zetten. Zodat de dreumes wat meer houvast heeft. Daarna vanaf 20 maanden of zo kunnen ze op het bankje zitten. Wat nogal hard is maar je kunt er heel makkelijk stoelverkleiners van Kitsch kitschen op vastmaken(best hip als je ervan houdt)
Je kunt in principe 4 kleintjes in de bak vervoeren. Kun je ook vriendjes meenemen.
Ik vind de Cabby wel hipper en moderner(je kunt de bakfietsbak overigens ook heel hip laten spuiten), maar ik vraag me af of je er 3 of 4 kinderen in de bak kunt vervoeren. Voor de maxi cosi truc zou ik het niet laten, die gebruik je maar 8/9 maanden.
Het inklappen is wel handig, vooral als je krap moet manouvreren. en voor het wegzetten in de schuur. Maar ik vraag me af hoe vaak je dat gaat doen. Het is toch meestal fietsen en wegzetten, inklappen is een extra handeling.
Verder is de stof natuurlijk heel kwestbaar. Ik merk het aan de bakfiets, die zit vol butsen en deuken en schrammern van langs muren schaven.
De prijs is ook beter, de cargobike met alles er op en eraan is snel duurder.
kortom ik zou weer voor de cargobike gaan omdat ik daar 4 kids in kwijt kan. Als ik twee kids had zou ik de cabby nemen.