Gazelle Noble D`Lite SL

• A.Grandiek

De allernieuwste Gazelle Noble D`Lite SL gekocht.Er zitten de vogende onderdelen op:

achtr Derallieur: SRAM X0

Voor : Shimano Deore LX

Shifters : SRAM X0

Remmen : Tektro Quartz

Velgen : Rodi Box trk

Nafen: Shimano HB-M495A en Shimano FH-M495A

Crankstel : Truvativ Firex

Carbonvoor en achtervork

Wat mij opvalt bij deze lichte fiets (14.1kg) is dat bij het remmen de (vooral bij gebruik voorrem) voorvork deze is van carbon begint te schokken.

Ook de zadelpen zakt tijdens het fietsen heel langzaam terug het frame in.

Zijn er al meer mensen die dit probleem hebben met deze fiets en wat vinden jullie van de onderdelen die r op zitten?

Bvd!

Arno

• Biker Paul

Aan de afmontage zal het niet liggen, dat ziet er super uit !

Ben persoonlijk niet zo`n Gazelle-fan, ik had misschien meer voor een Koga gaan kijken ! Zeker met Koga-signature waar je zelf heel je fiets mee kunt samenstellen, wel wat duurder (heelwat) maar wel het overdenken waard !

Over de vork en de zadelpen zou ik ff contact opnemen met de dealer ! Daar moet gewoon een oplossing voor komen !

• A.Grandiek

Bedankt voor je reactie!

Wat ik begrepen heb van anderen is dat de remmen het enigste is qua afmontage wat een uit de toon valt.

Beter zou een Shimano Deore remmen erop te zetten, klopt dit?

• Biker Paul

Ook Deore zou hier nog enigszins uit de toon vallen !

V-brakes van Shimano Deore XT, V-brakes van Avid of Magura HS33 evo2 hydraulische velgremmen zou veel meer tot z`n recht komen bij zo`n afmontage !

Zeker de Magura`s zijn super, remt echt verschrikkelijk goed, blokken zijn zo verwisseld en zo goed als onderhoudsvrij …………….

Succes met je evt. keuze !

Grrrrrrrrrrrrreetz, Paul.

• A.Grandiek

Hallo Paul,

Ik zie op internet een aanbieding van de Magura HS33 evo2 hydraulische velgremmen voor 139,- bij Probikeshop compleet.

Is dit zelf te monteren of moet dit door een monteur gebeuren?

Bvd voor je reactie!

Groet

Arno

• Biker Paul

Volgens mij worden de HS33 `s compleet gevuld en ontlucht geleverd, moet er dus zo op kunnen ! En € 139,- is een schappelijke prijs.

• E. van Loon

Beste A. Grandiek,

Ik twijfel nog tussen een gazelle noble d'lite sl en een koga lightrunner. Aangezien jouw ervaring ben ik nieuwsgierig hoe je jouw gazelle nu ervaart.

Graag je advies of je nogmaals deze keuze zou maken of niet.

Mvrgroet,

Eric

• Ger Meesters

Ik overweeg deze fiets voor mijn vrouw en mijzelf aan te schaffen, maar wordt nu wat geremd door de opmerkingen over de remmen en carbonvoorvork.

Het gaat mij om een lichte trekkingfiets en behoorlijke kwaliteit.

Wie wil reageren?

Met dank Ger Meesters