Achterlicht Gazelle Clear Vison

• carlz

hallo allemaal,

ik heb een vraagje, mijn Power-Vision achterlicht, van mijn Gazelle Chamonix. heeft veel last van ‘'vocht’' problemen, mijn garantie is helaas inmiddels verlopen, en moet ik dus een nieuwe kopen.

nu zie ik bij verschillende fietsenmakers 2 types Gazelle lichten.

1 genaamd de Clear vision (Met Rood knopje boven op de Lamp)

de 2e door Gazelle de A-vision genoemd. (lijkt erg op een Axa Omega pro)

welke kan ik t beste nemen?

de fietsenmaker advieseerd de Clear-Vison

graag advies.

groetend, Carlz.

• ab

Beide achterlicht zijn gewoon niet erg bedrijfszeker. Als je voor zekerheid gaat kies dan een adapterplaat en zet er een gewone reflector lamp op. Bijv. de smart

• Nico

Ja je hebt helemaal gelijk, ik heb die kloon van AXA met een zwart (off/auto/on) knopje op de reflector.

En heb enorm veel last van condens vorming in de achterlicht, ik heb al geprobeerd met contact-spray de batterij contacten in te sproeien zonder geluk.

Maar nu heb ik aan de onderkant van de achterlamp een klein (extra) gaatje geboord zodat ie beter ademt en de condensvorming van alleen oplost.

• Jan

Ik heb slechte ervaring met die verlichting van Gazelle, powervision. Ik fiets veel. De voorlamp was na een maand fietsen stukgerammeld. Nieuwe lamp gekocht voor 50 euro en ook na een maand stuk. Contact opgenomen met Gazelle. Ik kreeg een nieuwe koplamp die ook weer na een maand stuk was. Dat was de laatste keer dat ik zo'n lamp heb gekocht. Ik heb nu een veel goedkopere lamp (Basta, 15 euro) die wel goed is.

Achterlicht is slecht, brandt soms wel, soms niet. Ik heb nu een verloopplaatje gekocht (3,50 euro) en een achterlicht van de Action (1,95) die - zo is mijn ervaring - betrouwbaar is.

• jan

Ikzelf heb deze: http://www.bumm.de/docu/329.htm (gekoppeld aan mijn BUMM voorlamp die een eigen sensor heeft) en die bevalt prima. Betrouwbaar, weinig stroom nodig en robuust. Met standlicht via condensator. En voor 14 euro koop je niet eens een batterijlamp waarvan de batterijen iedere maand vervangen moeten worden.