Genept door fietsenplan??

• Jake

Ik heb een vraag:

Wordt de consument niet enorm genept door het fietsenplan?

Ik bedoel, ja je hebt belastingvoordeel, maar de gehanteerde prijs is altijd de catalogus waarde. Maximaal 749,- euro.

Maar ik weet zeker dat als ik naar een fietsen zaak ga, die fiets die voor 749 in de catalogus sta, voor minder mee krijg!

Uiteindelijk moet ik dus meer afrekenen voor de fiets die ik koop als ik aan het fietsen plan mee doe.

Of zie ik dat verkeerd?

Kun je de catalogus waarde op het formulier invullen, maar een andere prijs moeten afrekenen?

Vriendelijke groeten,

Jake

• Biker Paul

Daarom moet je ook eerst 10% eraf lullen en dan pas beginnen over je fietsenplan !!! :D

• bouwer fietsen

Daarom leveren wij geen fiets via 'n fietsplan.

Lichten ons ook op met 15%

• ab

Als je meedoet aan een fietsenplan moet je dat tevoren melden.

Wat heel veel mensen vergeten is dat een fietsenplan de ondernemer ook geld kost. Zie bijv. beschreven als hierboven. 15% is geen uitzondering. Er zijn verschillende fietsenplannen die ook verschillend zijn van kosten. Daarom moet je tevoren melden aan welk plan dat je meedoet. Soms kost het een ondernemer niets en daarom kan hij ook iets met de prijs doen. LET OP! soms dus!

• Biker Paul

3 keer al meegedaan met het fietsplan, ik zoek een fiets uit, de rekening gaat vervolgens naar mijn werkgever en zodra er betaald is ga ik `m halen…..

1e keer mooi aan het gestelde bedrag van toen nog fl. 1699,- gehouden en de 2e keer een fiets uitgezocht van € 1249,- en hierover kreeg ik een korting van 10%.

De rest werd netto met m`n salaris verrekend en de laatste keer weer een fiets van € 1249,- waar een rekening van € 749 naar de baas is gegaan en de rst zelf bijgelegd………nooit problemen dus ! Goeie uitvinding dat fietsplan !

• Gerrit

Kwestie van goed rekenen en overwegen.

Maximaal 749 mag je in principe van je bruto salaris betalen. Over dat deel betaal je dan geen sociale lasten wat ruim 30% ‘voordeel’ opleverd. Let wel, over de eerst ruim 8 duizend betaal je geen sociale lasten. Je moet dus meer dan dat bedrag per jaar verdienen om enig voordeel te kunnen behalen.

Let ook op het risico wanneer je in de ww mocht belanden want het voor de fiets ingehouden bedrag is geen salaris dus daarover ontvang je geen ww.

Idem bij arbeidsongeschiktheid en zelf pensioen in geval van een slechte regeling.

Over 2007 moet je bovendien een bijtelling in de belastingaangifte meenemen.

Voor de werkgever is het interessant. Hij hoeft enkel het bedrag voor te schieten en profiteert dan van een lagere afdracht van sociale lasten.

Wanneer iemand het CAO loon ontvangt en daar een bedrag op wordt ingehouden (fietsplan) ontvangt dus minder salaris dan het CAO loon en kan dit aanvechten.

Kan ook nog na otslag!