damesfiets voor zwaarlijvige

• esther

Hallo iedereen,

GRAAG ADVIES

ik zoek een damesfiets, liest een met een moderne look

voor zwaarlijvige, dus eentje die 140 kilo kan vervoeren

zonder dat alles afbreekt en de spaken eruit springen

het is om de kinderen naar school te brengen en naar het dorp te fietsen

een paar (3) versnellingen zou ook fijn zijn

dus er worden geen wilde bosritten mee gemaakt of dergelijke

ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee

• ab

Ga voor een moederfiets, deze zijn extra stevig. Trouwens alle merkfietsen worden getest tot een max. van 230 kg.

ab

• esther

WIE HELPT ME!!!

Ik had een moederfiets en daar sprongen telkens de spaken uit, die heb ik snel laten maken en verkocht

ik vind dat brede stuur van een moederfiets trouwens ook heel onhandig fietsen

ik heb me laten vertellen dat stalen spaken naaf en wielen en zelfs frame beter voor mij zijn maar dan krijg je weer z'n tank, en ik zou ook graag 3 versnellingen hebben zie hieronder

(ik dacht meer aan een fietskar erachter, die je gelijk als buggy kan gebruiken)

• Biker Paul

Wat is het budget ?

Waarom 3 versnellingen en niet 7 of 8 ???

Heb je de diverse fietsfabrikanten zelf al eens gemaild ?

Welke merken vallen er af en welke zouden je voorkeur hebben ?

Hou er ook rekening mee dat die fietskar maar voor een relatief korte tijd koopt !

• esther

Ik weet dat een fietskar (denk aan een 2e hands kid car) maar voor een korte tijd is maar de 3e moet nog geboren worden en de 2e is nu nog geen 2 en half (kan ik niet meer aan een fietsstuur vervoeren ivm overgewicht en geen plaats tussen stuur en zadel, en die nog geboren moet worden kan voorlopig ook niet zitten), en je hebt gelijk een buggy bij je als je ergens naar toe fietst

Fiets merken die afvallen zijn die van de HEMA, KARWEI enz.

gewoon een degelijk merk is me aanbevolen

ik heb inderdaad verschillende fietsfabrikanten gemaild sparta batavus enz

Ik vind 3 versnellingen meer dan genoeg bij 7 of 8 kan er alleen maar meer kapot

ben wel van het degelijke en niet van de snufjes aan mijn fiets,

een leuk design of kleurtje is leuk, en prijsbepalend.

het liefst heb ik een superfiets voor weinig maar goed moet ie zijn

ik wil geen 1000,00 euro uitgeven aan een fiets eerder rond de 500,00

• Biker Paul

In elk geval vallen gelukkig de `huismerken` af en blijven de groten over !

Helaas is je budget wat beperkt, € 500,- is niet te veel voor een kwaliteitsfiets.

Die 3 versnellingen zijn heel vaak (niet altijd) van Sturmey Archer en da`s nou niet echt het beste ! Die 7 of 8 versnellingen daarentegen zijn meestal van Shimano en dat is meestal wel betrouwbaar. Misschien dat er iemand wat voor je weet in die prijsklasse (overjarig of een krasje ofzo) maar ik ken ze niet……….

Succes met zoeken !

Grrrrrrrrrrrrrreetz, Paul.

• ab

Sorry, maar voor dat bedrag kun je beter op zoek gaan naar een tweedehands merkfiets c.q. bakfiets.

• esther

dat is inderdaad ook nog een optie

maar dan is nog de vraag welke is het meest geschikt voor mensen met overgewicht

of gewoon met mijn auto alles blijven doen. maar goed ik ben nog steeds op zoek naar een geschikte fiets

• Biker Paul

Kijk eens op: www.pedaleur.nl dit is een heel goede fietsenzaak in Doetinchem die ook nog 2e hands op z`n site heeft staan, anders proberen om fietsenzaken via marktplaats te vinden ofzo……

• esther

dit was de reactie van gazelle

Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website. De Bloom is een fiets met een royale instap, dat is onze moederfiets, maar onze fietsen wordt geadviseerd niet zwaarder te belasten dan 130 kilo totaal.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u veel plezierige fietskilometers.

hoezo plezierige fietskm ?? niet op een van de gazelle fietsen dus

en een moederfiets is vrij laag (met 1.85m lengte)

en het heeft zon onhandig breed stuur

inderdaad ik zal eens op die site kijken