damesfiets voor zwaarlijvige

• Biker Paul

Ik weet niet of je een fulltime baan hebt en een vast contract maar dan kun je meedoen met een fietsplan en dan is je budget meteen wat ruimer !

Zoek wat fietsenzaken in je omgeving af, deze MOETEN je een goed advies kunnen geven…….

Het blijft in elk geval een lastig verhaal !

• esther

ik heb een part time baan, toen ik een fulltime baan had kwam ik er niet voor in aanmerking omdat ik te ver van mijn werk af woonde (ook raar)

• Biker Paul

norm ligt op 15KM. geloof ik, anders koopt iedereen een fiets en iedereen gaat naar het werk met de auto………..lijkt mij heel logisch dat ze het zo gedaan hebben !

• esther

wat flauw ik woon dus 16 km over de snelweg gemeten

Biker Paul schreef:

>

> norm ligt op 15KM. geloof ik, anders koopt iedereen een fiets

> en iedereen gaat naar het werk met de auto………..lijkt

> mij heel logisch dat ze het zo gedaan hebben !

• Gerardus

Beste Esther,

Ik denk dat je toch het best af bent met een stalen fiets met dikke spaken. Die paar kilo's meer zijn te verwaarlozen ..? Er zijn trouwens aluminium fietsen die niet echt licht zijn!

Kijk eens naar een Empo of Burgers dienstfiets,er moet ook een dames uitvoering zijn, al kon ik die op de site niet zien; http://www.wsb.nl/pages/fiets.aspx?t=1&id=13

Ik heb er zelf een gekocht voor €650,- met 7 versnellingen sram-naaf en trommel remmen. Met 3 versnellingen en remnaaf is ie een stuk goedkoper. Neem er anders liever een zonder versnellingsnaaf, want onder hoge belasting gaan die ook eerder stuk. In deze fietsen zit spaak “12” dat is een dikke spaak die veel fiets winkels nog niet eens op voorraad hebben! Ook hebben ze iets dikkere en grotere banden ( 28 X 1 1/2 ) .

Of koop een 2e hands merk fiets en laat door een goede fietsenmaker een extra sterk achterwiel spaken, met eventueel dikke spaken en sterke velg die bijvoorbeeld ook in tandems gebruikt worden.

Verder heb ik goede ervaringen met de Kronan Kranny. Al is Kronan hier op het forum bijna hetzelfde als schelden!

De Kranny is veel beter dan de andere Kronans, (heb ik ook gehad) Bij die andere modellen knallen de spaken om je oren, en ze hebben slechte banden die je vaak lek rijdt!

De Kranny heeft extra brede (schothorst) velgen en dikke (28 X 2) Schwalbe big apple banden die belastbaar zijn tot 150kg per stuk! De kranny zelf is trouwens niets zwaarder dan een andere normale stads fiets.

Maar de Kronan Kranny is moeilijk te vinden misschien dat ie nog te bestellen is? Hij was er ook met 3 versnellingsnaaf van shimano.

Mijn vriendin en ik kochten er 3 jaar geleden allebei 1 voor €255,-

Ze zijn nog allebei in prima staat, die van mij heeft al een band en een ketting versleten. En ik belast de Kranny geregeld met 150kg of meer en dan vooral op het achterwiel wat bij jouw niet het geval zal zijn.

Ik wens je veel succes !

Gerard

• Chris

Hoi,

Hier wel een hele late reaktie op jouw vraag.

In principe kan je op elke fiets fietsen, als je de spaken maar aanpast, dan is er niets aan de hand.

Een mooie RVS velg met spaak 12 die vlecht ik regelmatig voor mijn klanten, en die zijn soms nog wel zwaarder.

Ook kan er een 3 versnellingsnaaf of een 7 nexus naaf ingevlochten worden.

Ik heb hele mooie Montego fietsen staan welke jezelf ook kan bekijken op www.montegofietsen.nl en deze zijn goed betaalbaar.

Graag wil ik voor je de wielen opnieuw spaken op jouw gewicht, en geef je daar 2 jaar garantie op. En het overvlechten kost je dan niets.

Stel dat je al een fiets hebt, dan kunnen er de wielen opnieuw gevlochten worden.

• esther

hallo

gisteren gekeken naar een Batavus personal bike de 59 cm (ik ben 1,85m) omdat die wat fijner fietst dan de 54 cm. Deze heeft ook een ruime instap waarbij ik tussen het zadel en het stuur kan staan zonder klem te komen zitten (haha)

het is natuurlijk gewoon wat je gewend bent, als ik stop dan stap ik ook van het zadel af (dus niet op het zadel blijven zitten en met je voeten aan de grond) dan is de ruimte tussen het stuur en het zadel voor mij dus van belang.

de Montego heeft als grootste framemaat volgens mij alleen 54 cm ik weet alleen niet de ruimte tussen het stuur en het zadel van de montego.

esther

• Manon

Hoi,

Al een Kranny gevonden?

Ik heb er een staan als nieuwe misschien tien keer op gefietst.

Neem maar contact op over de prijs worden we het misschien wel eens.

Groetjes,

Manon