Bakfiets, welke??

• Diana

Hallo,

Ik wil graag een bakfiets kopen, maar weet niet welke ik zal nemen. Ik dacht een 3-wielige te nemen, maar ga toch twijfelen. Ik heb bij de fietsenmaker een driewieler gebrobeerd van boxbike, maar dat von ik helemaal niks. Hij had ook nog fietsen van bakfietsweb.nl, volgens hem beter maar daar heb ik toch wel aardig wat negatieve verhalen over gelezen. Om te zien vind ik de Babboe erg leuk, maar om daar een proerit op te maken moet ik een uur rijden. Voordeel is wel dat 'tie niet zo duur is. De Gazelle Cabby vind ik ook leuk, maar lijkt me een beetje eng met 2 wielen? Ik weet niet goed of ik een 2 of 3 wielige moet nemen.

De opties op m'n lijstje zijn:

Babboe (3 wielen)

030-IV (3 wielen) van bakfietsweb

020-IV (2 wielen, 2 bankjes) van bakfietsweb

Gazelle Cabby

Wie heeft er ervaring mee???

Er waar moet ik op letten bij de aanschaf van een bakfiets? Heeft er iemad tips??

Alvast bedankt, groetjes Diana

• erik

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien vind je hier wat nuttige zaken.

http://www.fietsersbond.nl/urlsearchresults.asp?itemnumber=9148

• Joost

Diana,

Scroll even naar beneden, daar staat een discussie over de Cabby versus Bakfiets.nl (cargolong). De link:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=772&i=13617&t=13617

Zelf heb ik voor de Cabby gekozen, het stuurt heel eventjes een beetje raar maar daar ben je binnen 5 minuten aan gewend

Waarom heb ik niet voor de anderen gekozen:

- Babboe, te zwaar en 3 wieler, niet echt ideaal sturen

- bakfietsweb, imitatie van fietsfabriek en bakfiets.nl. Zo uit mijn hoofd ook op te vouwen (dus zwak punt in het frame!!!!)

Waarom wel de Cabby:

- doordacht

- bak is in te klappen

- maxicosi houders, dus je verliest geen ruimte onder in de bak

- gewicht

- looks

Veel succes met de keuze!

Joost

• Frank

Willen jullie het echt weten?

Een bakfiets is natuurlijk super, maar niet die van Bakfietsweb.nl

Veel onderdelen zaten er niet bij.

Per mail gevraagd wat we daaraan konden doen.

Tot vandaag (2 maanden geleden aangevraagd) nog geen antwoord gekregen.

Doe het niet. Goedkoop is DUURKOOP. Lees de voorwaarden. Te schandalig voor woorden!

Liever sparen en bij een serieus bedrijf een bakfiets kopen.