Terugtraprem vraagje

• Madelief

Hallo,

Wij hebben voor onze zoon een fietsje gekregen met een terugtraprem. Alleen is die rem niet helemaal optimaal. Hij moet behoorlijk veel kracht zetten om te remmen en dan nog schiet hij een eindje door :(

Is dit op een eenvoudige manier door ons zelf bij te stellen? En hoe doen we dat?

Groeten Madelief

• pieter

Aan een terugtraprem valt doorgaans alleen de lagerafstelling af te stellen. dwz zorgen dat er geen speling op de velg te voelen is, en de boel wel licht loopt. Als dat bij jouw fiets niet zo is, wijst dat op een versleten binnenwerk. Er zijn vrij veel verschillende types terugtraprem. Van sommige daarvan is een nieuw binnenwerk verkrijgbaar, maar als de fietsenmaker dat moet gaan monteren is dat zo veel werk, dat vaak, vanwege de goedkopere montage, wordt gekozen voor het vervangen van het complete achterwiel.

• dirk

Leuk dat je zoiets krijgt,maar je kan beter een andere fiets aaschaffen voor je zoontje.Straks gebeuren er ongelukken!!!!De 8er rem is versleten.

• Madelief

Dank jullie wel voor de antwoorden!

Onze zoon mag er nu zeker niet op fietsen en ik ga met het fietsje langs de fietsenmaker

• tom bakker

hallo, madelief………..

30 euro maak ik hem weer in orde !

groeten tom bakker………..ik woon in houten !

• Madelief

Tom,

Bedankt voor je aanbod, maar we zoeken hier in de buurt een oplossing (scheelt me iig een berg reiskosten ;))

• pieter

Ik woon in zoetermeer en kan en wil het ook wel doen.