wat voor fiets?

• Esther

Ik ben een enorme spinningfanaat en wil nu ook buiten gaan fietsen. Omdat ik altijd een doel wil hebben, wil ik nu heel graag een keer de Alp d'Huez gaan fietsen en hiervoor uiteraard trainen. Ik weet niet zo heel goed of ik nu het beste een mountainbike of een racefiets kan kopen? Zag de spn 3 wel, maar vond ik wat duur? Heeft iemand goed advies en misschien ook een trainingsschema?

Ben een vrouw van 41, best wel een beetje conditie (trainde hiervoor voor marathon, maar door knieblessure moet ik het lopen laten gaan) en eigenlijk nog nooit buiten gefietst (op het recreatieve na uiteraard)

Misschien ook een trainingsmaatje? Omgeving Capelle ad IJssel

• Biker Paul

Al geef ik zelf de voorkeur aan de ATB zou ik als ik jou was toch voor een racefiets gaan, misschien een met een rechtstuurtje zoals op de ATB (zie de SPN3) maar als je alleen van plan bent om op asfalt te blijven, heb je echt niets aan een ATB !

Hou binnen je budget wel ruimte voor spd-pedalen, fietshelm, schoenen en kleding !

Spinning-kleding is wat dunner dan normale fietskleding !

En laat je GOED opmeten om lekker te kunnen fietsen, een te grote of kleine fiets is echt waardeloos !!!

Succes ermee, Paul.

• Esther

Hoi Paul,

dank voor het advies!