bakfiets voor langere mensen

• sonja

Ik ben oppasmoeder en moet iedere dag zeker 4 kinderen meenemen om mijn grotere kinderen uit school te halen ongeveer 4 km verderop.

Ik twijdel tussen de caddy van gazelle en de bakfiets.nl de lange.Ik denk dat de cargobike een stuk veilig is op de drukke wegen tegenwoordig en ook duurzamer wat materiaal betreft

Ik vraag me af of het ook voor lange mensen te doen is, ik zie er vooral kleine mensen op fietsen, ze zien er zo kort en laag uit wat de fiets betreft.

Ik ben 1.80 en moet niet mijn knieen stoten tijdens het fietsen.

Ik begrijp dat de framemaat van de caddy 49 is, dat is erg laag.

Ik heb van een gewone fiets framemaat 54/56.

Wie is ook 1.80 ongeveer en weet hier iets over te vertellenEen te lage fiets fietst ook meteen veel zwaarde omdat je niet genoeg kracht kunt zetten.

Ik kijk uit naar jullie reacties.

• MNQ

Hoi Sonja,

Mijn vriend is ruim 2 meter en fietst op een Caddy. Dat bevalt prima! Het zadel is heel makkelijk in de gewenste hoogte in te stellen, dat is ook makkelijk voor mij, en ik ben 1.73 meter. Vrij lastig zo'n verschil in lengte, maar bij de Caddy is dat geen probleem. Wij zijn heel tevreden over de Caddy, hij fietst ook lekker licht, zeker als je gewicht/ kinderen in de bak vervoerd! Aanrader dus!

Groet

Monique