op zoek 2dehans zwarte gazelle omafiets

• vik

hoi

ik ben aan het kijken , naar een mooie degelijke stevige , 2de hands Gazelle zwarte omafiets. de goedkope merken koop ik nooit meer. die gaan snel roesten en rijden echt beroerd . ze rijden ook erg karig . ik koop een omafiets tot 150 euro.

de eisen moeten voldoen aan : lekker comvertabel rijgedrag , en degelijk en stevig gebouwde fiets. terugtraprem vindt ik het mooist bij een omafiets .

de fiets moet ook stegen een stootje kunnen , ik rij over een slechte weg met kuilen in de weg . de omafiets moet wel lang mee gaan . de klote kwaliteit ben ik beu van.

• pieter

Gazelle: niks mis mee. Je kunt ook zoeken naar een Batavus, Sparta, een wat oudere Union, een Burco (hartstikke goed ding, maar kom je niet veel tegen), of als dat allemaal niet lukt, is een Pointer of een Aldo ook wel redelijk en wat goedkoper.

Eigenlijk is er maar één echte opoefietsenkleur: zwart. Er zijn soms andere kleuren te koop maar dat is niet het echte.

Tegenvaller is de Kronan, die er robuuster uitziet dan hij is, en waar bovendien veel speciale (ook kleur) onderdelen op zitten die steeds moeilijker zijn te vervangen.

Neem vooral geen fiets waar DBG op staat (dutch bicycle group, ofwel dutch barrel groep). BSP zijn ook barrels, die doen niets onder voor DBG.