kabel aan nexus7naaf bevestigen

• jan

gisteren achterwiel uitgehaald om binnenband te wisselen, maar nu krijg ik de versnellingskabel niet meer aan de nexus 7 naaf. Ik houd gele pijltjes van kabelring en naafas tegenover elkaar maar heb net onvoldoende ruimte om borgring te draaien.

wie weet raad? alvast azeer bedankt.

• pieter

Het lijkt erop dat je iets meer hebt losgemaakt dan nodig; de drie delen passen maar op één manier op elkaar; eerst het deel waar de buitenkabel in valt, dan het deel met de binnenkabel, en het plastic deel om te borgen. Draaien tot het “pakt”.

Als het wiel weer in de fiets zit: eerst de hendel in de 1e versnelling zetten, vervolgens eerst de binnenkabel op zn plaats, en dan eraan trekken om ruimte te maken, zodat de buitenkabel in de houder kan. Zorg dat die er goed in valt.

Kijk ook op www.shimano.com

• jan

Bedankt voor je reactie. Heb inmiddels mijn zwager ingeschakeld en hij draaide de as een paar keer waarna hij de plastic borgring miraculeus opeens wel vast draaide.

dus opgelost!

• william

Heb zojuist gebruik gemaakt van je advies voor een 7 speed.

Echter zoals je het aangeeft gaat het niet, eerst moet wat je als 2e aangeeft en dan het door jou aangegeven 1e deel,toen paste het bij mij.pieter schreef:

>

>