Leuke en goede Oma fietsen te koop

• Patrick

Hallo allemaal,

Was onlangs op zoek naar een nieuwe maar goedkope oma fiets en kwam deze site tegen: www.cdmbikes.com. Ik denk dat het een beginnend bedrijf is, maar moet zeggen dat het mij meteen beviel.

Ze verkopen nieuwe oma fietsen voor 140 euro en de fiets komt overeen met zo'n beetje elk ander model in Nederland! Heb meteen een fiets gekocht en hij werd in het weekend gratis aan de deur geleverd. Degelijk model, geen fratsen; precies wat je wilt….. en goedkoop

Aanrader!

• pieter

Verwacht voor die prijs geen topkwaliteit; veel fietsen in die prijsklasse zijn zo slecht in elkaar gezet, dat ze bij enige belasting (bv schoolfiets, of krantenbezorgen) de garantietermijn niet halen, en vooral veel geld kosten om te onderhouden. Het “opoe” model suggereert soliditeit, maar levert dat in veel gevallen van deze prijsklasse niet.

Als de fiets dan enkele jaren oud is heeft het ding zo veel geld gekost om op de weg te houden dat de eigenaar achteraf beter een duurdere merkfiets had kunnen kopen.

Veel fietsenmakers weigeren zulke fietsen te repareren wegens ellenlange discussies over de rekening, die vaak erg hoog uitvalt.

Ik ben bang dat deze fietsen weleens van deze kwaliteit kunen zijn.

Voor het zelfde bedrag zoek ik liever een merkfiets in de tweedehandsmarkt. Veilig tweedehands kopen (ivm pikwerk) kan bij de meeste fietsenwinkels. Vaak worden de gebruikte fietsen buiten neergezet, met een prijskaartje erop.