mountainbike aanschaffen.... HELP!

• Remco

Beste mountainbike liefhebbers,

Ik zit er aan te denken om een mountainbike aan te schaffen. Nu ga ik voorlopig niet de plaastelijken bossen “omploegen” dus ik wil hem alleen voor het de km's in de stad gaan gebruiken ( waarom dan een mtb , omdat ik dat gewoon een mooie fiets vind en al die stadsfietsen vind ik meer wat voor mijn opa) nu ben ik natuurlijk een nederlander en wil niet te veel geld uitgeven vooral omdat ik hem niet veel ga gebruiken nou heb ik op sites als matrabikes en fietsgigant hele mooie fietsen gezien maar lees ook weer berichten dat de kwaliteit niet super is. Ook heb ik een hele mooie puch gezien en dat lijkt me toch een wat betrouwbaarder merk.

Kan iemand mij helpen met een goed advies???

alvast bedankt

• Biker Paul.

Laat ff weten wat je budget is, kijk wel voor een beetje merk met een schappelijke vork en een degelijke afmontage (minimaal Deore) !

Matrabikes zou ik in ieder geval links laten liggen, Fietsgigant is het overdenken waard !! Kijk ook eens gewoon bij je plaatselijke fietsenzaak, is wel makkelijk voor het onderhoud wat je niet zelf doet………succes met je keuze !

• Remco

mijn budget is ongeveer 300 euro( tis niet veel maar ik ga ook niet zo heel veel fietsen) heb wel een hele mooie puch zero gezien.lijkt me toch wel een degelijk merk

• Biker Paul.

Voor dat geld heb je GEEN schappelijke mountainbike, voor het dubbele nog niet eens………….misschien eens op marktplaats kijken voor een 2e hands ??? :D

• willem

he remco , ja wat jou budget betreft ,koop je gewoon geen fatsoenlijke nieuwe mtb ,en die gene die je wel kan kopen voor dat geld ,zien er misschien wel degelijk en mooi uit ,maar het zijn gewoon bankstelfietsen(ja dus fietsen die je gratis krijgt als je een bankstel koopt ) !!!!

ik denk ook dat je er beter aan doet , om gewoon te kijken voor een goed onderhouden 2e hands mtb , en die vind je ook bij je lokale fietswinkel , zijn meestal inruilers ,of idd op marktplaats , maar probeer dan wel iemand mee tenemen die er wat verstand van heeft ,succes !!