Fitness fiets/racefiets/crossroad HELPPPPP!!!!!

• fietsherintreder

He allemaal,

Ik sta op het punt om weer actiever te gaan fietsen, dat wil zeggen iets sneller dan gewoon. Vorig jaar al een TREK Navigator 600 gekocht en bevalt eigenlijk prima.

Zit nu te denken aan een TREK FX 7.5 of hoger om deze sportiever te gebruiken. Wellicht zijn er ervaringen met deze fiets of een ander misschien wel beter model.

Waar moet je op letten, mijn rug is niet heel sterk (ben nog een jonge god van 40) dus wil niet te veel voorover zitten. Een racefiets valt daarmee af.

Wie weet (goede) raad?

Groeten, John!

• Biker Paul.

Volgeveerde MTB misschien, spaar je in elk geval je rug……….

Cross-hybride met een low-riser stuur erop, goed laten opmeten dat je zeker weet dat je de goeie maat hebt en dus zo comfie mogelijk rijdt !

Suk6 met zoeken……..

• Fietsherintreder

Ik was inderdaad van plan om een recht stuur te nemen.Wel moeten er hele dunne banden op zitten om het zo licht mogelijk te laten lopen. Hoef expliciet geen MTB maar een lowrider racefiets.

Groeten!Biker Paul. schreef:

>

> Volgeveerde MTB misschien, spaar je in elk geval je

> rug……….

> Cross-hybride met een low-riser stuur erop, goed laten

> opmeten dat je zeker weet dat je de goeie maat hebt en dus zo

> comfie mogelijk rijdt !

> Suk6 met zoeken……..

• Biker Paul.

Giant heeft enkele jaren geleden de FCR- serie gehad, dat was eigenlijk een beetje wat jij zocht !

Recht stuur, 27 versn. en 8 bar in dunne bandjes……

Weet niet of die serie nog bestaat !

• Noot

ik heb zelf een trek 7.5 fx uit 2008.Bevalt goed. Ik heb daarvoor gekozen vanwege uiterlijk, kleinste verzet voor in de bergen (26X26)

Verder heb je nog een zulk soor fietsen bij cube, gazelle giant focus merida scott specialized stevens bianchi koga.

Ook zou je eens kunnen kijken naar een racefiets met een comfortabele geometrie. Daar kun je misschien wel net zo rechtop op zitten. Bijvoorbeeld gazelle v1 of v2 met verstelbaar stuurpen.

• Erik

je kunt eens kijken naar de spn reeks of de xr reeks van gazelle

zelf heb ik voor lekker sportief fietsen en af en toe een bospad route een XR1 gekocht dit is werkelijk waar een heerlijke fiets! niet te veel voorover hangen maar toch heerlijk rijden en voor veering

groet Erik

• Bant&velchvilozoov

Fietsherintreder Schreef:

——————————————————-

> Ik was inderdaad van plan om een recht stuur te

> nemen.Wel moeten er hele dunne banden op zitten om

> het zo licht mogelijk te laten lopen.

Een alomverbreid misverstand

Van dikke en dunne banden met gelijke spanning lopen de dikke lichter.

Alleen als je de dunne maximaal oppompt, KUNNEN ze iets , marginaal lichter lopen, maar geen recreant zoekt die grens op, en niemand wil op zulke harde bandjes (10 bar ) rijden.