Kronan Fiets aanschaffen

• Peter

Hoi Mensen,

Ik ben op zoek naar een Kronan Herenfiets.

Nu kwam ik een mooie aanbieding tegen op www.studiebike.nl

Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties want ik wil eigenlijk volgende maand er eentje aan gaan schaffen.

Alvast bedankt..

Peter.

• pieter

Als gimmick is een kronan misschien wel aardig, voor de kwaliteit moet je het niet doen. Dan zijn er vele betere te koop. Die gaan minder kapot en rijden beter. Als het een stevige ouderwetse fiets moet zijn: kijk eens naar een Nederlandse merkfiets van het opa type, die zijn beter van kwaliteit, en de kleur is altijd zwart.

• eduard

Hallo,

Krijg eens naar een Azor heavy duty . Ben vorige week de 10000 km gepasseerd met de originele banden, ketting noem maar op. Alleen de bel is een keer gesneuveld door een valpartij. Groeten, Eduard

• Peter

Bedoel je zoiets als deze pieter?

http://www.studiebike.nl/contents/nl/d1.html

• pieter

vanaf een foto is dat moeilijk te zeggen; er zijn ook nogal wat fietsen te koop die sterk lijken maar dat helemaal niet zijn. Veel ervan halen bij intensief gebruik niet eens de garantietermijn. Opoefietsen uit de bouwmarkt zijn daarvan een voorbeeld. Ik noemde merkfietsen, kijk eens naar de bekende Nederlandse merken, bv Gazelle of Batavus, en voeg daar de Azor en Burco maar aan toe.

Nieuwere spelers die het ook heel aardig doen zijn Pointer en Aldo, goedkoper maar van fatsoenlijke kwaliteit.

• Peter

Ik zal eens bij ze informeren of ik deze fiets ergens kan bekijken op, of dat ik te weten kom welk merk het is.

Ik moet wel zeggen dat de prijs hier goed is, 299 incl. vijf jaar verzekering krijg ik nergens. Sterker ik denk dat de premie hier in Rotterdam al bijna zo hoog uit zal komen ;)

• eduard

Hallo,

Mijn oude Gazelle klassiek model trommelremmen met stangen ruim 100000 km mee gefietst. Opvolger met dezelfde kenmerken na 4000 km banden kaal na 10000km versnellingsnaaf kapot na 15000km gelukkig weggehaald. Nu azor heavy duty, de 10000km al gepasseerd alleen de bel vervangen. Als je voor 100 euro extra ook een garantie krijgt dat je hem gedurende 5 jaar dagelijks kunt gebruiken zou ik zo'n goedkope fiets misschien overwegen. Goedkoop is duurkoop. En sommige ‘' merkfietsen’' kunnen toch rommel verkopen omdat ze een goede naam hadden. Verschillende collega's gesproken die een 20 jaar oude fiets hebben ingeruild voor een model van hetzelfde merk ( natuurlijk aangemoedigd door het fietsenplan ) en die nu spijt hebben. Groeten, Eduard

• Peter

Hoi Eduard,

Dat is ook zo'n beetje mijn idee. Als ik voor een leuke prijs een fiets kan kopen met zoveel jaar verzekering is het toch interessant? Ik verwacht er toch geen 20 jaar mee te doen, als die niet in de tussentijd al een aantal keren gestolen wordt :).

Gaat me het er nu eigenlijk om wie ervaringen heeft met deze webshop.

• Jon

Met azor heavy duty transportfiets in 3 jaar reeds 12000 km gefietst door bossen met hond. Vaak ook brandhout meegenomen. Geweldige kwaliteit. Ik heb de 7 versn naaf van shimano. Zou achter groter tandwiel laten monteren anders hebben 5 6 en 7 geen nut.

Groet,

Jon

• TOM

kronan fietsen te koop bij www,fietstekoop.nl

kom eens langs