bedrijfsfietsenplan

• dahon

hoi, via het werk kan ik een nieuwe fiets kopen. de voorkeur gaat uit naar een vouwfietsje die ik bij het treinen kan gebruiken.

nu vraagt de fietsenhandelaar een hogere prijs voor een fiets als je van het fietsenplan gebruik maakt. ik vind dit typisch, het verschil is zo'n 50,00.

ik ben geen handelaar tegengekomen die niet de adviesprijs hanteert bij het fietsenplan van bedrijfsfietsennederland. De handelaren willen niet ingaan op mijn verzoek om een korting van 10%, want, zo zeggen ze, BFN zou immers dat gedeelte al krijgen.

mijn vraag :

heeft het plan nog wel voordelen als je de hoofdprijs voor een fiets moet betalen? aan het eind van het jaar krijg je bv toch 30% belasting terug of is dat niet zo?

• Wim

Waarschijnlijk krijg je via je baas een rentevrije lening welke je over je brutosalaris kunt krijgen. Zodoende heb je een belastingvoordeel. Je krijgt dan het geld van je baas op je eigen rekening en jij maakt uit wat voor een fiets je koopt en bij wie.

Deze lening is aan een maximum gebonden (ca. 757 euro), plus nog een bedrag voor accesoires (ca. 80 euro, 3 jaar dus max. 240 euro) en de verzekering. Dat maakt alles bij elkaar ca. 1200 euro.

Vroeger kon je een fiets via het fietsenplan kopen, betaalde de baas de fiets en moest je een fiets kopen bij een zaak welke aangesloten was.

Het is dus aan jou waar je welke fiets gaat kopen.

En in veel gevallen valt er zelfs over de prijs te praten in jou voordeel.

De fietsenmaker wil graag snel rijk worden denk ik.