nexus-7 naven met problemen

• Bertil

Hallo, ik heb onlangs twee gebruikte Nexus-7 naven gekocht (complete wielen met naaf, schakelmechanisme en rem). Nu hebben beide naven een probleem dat ik nog niet opgelost heb gekregen:

Naaf 1: de versnellingen 6 en 7 werken prima en dan kun je probleemloos fietsen, maar in de versnellingen 1 t/m 5 trapt de naaf door. De versnellingen zelf lijken wel naar behoren te werken. Wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Naaf 2: de versnellingen 1 t/m 5 werken prima en dan kun je probleemloos fietsen, maar de versnellingen 6 en 7 werken niet naar behoren. In die versnellingen lijken opnieuw twee lagere versnellingen geactiveerd te worden. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt voor je hulp.

Groet, Bertil

• Ramon

hallo,

de afstelling is goed?

(gele streepjes recht tegenover elkaar in versn 4?)

is dit goed zo ik voor dit moment de nexus rem plaat verwijderen

dan ziet u als het goed is een stelmoer en conus zitten verwijder deze en nu kan u

als u de naaf met de platte kant op de as; met het tandwiel aan de onder kant in de bankschroef zet het wiel er vanaf tillen

erblijft dan het binnen werk over

nu ziet u boven op de pallen zitten(deze haken in de naaf huls)

controleer deze goed op spanning controleer ook de tandwielen op schade

ik zou als ik u was verder de naas niet uit elkaar halen omdat het best ingewikkelde naven zijn is dit het niet zou ik even bij de lokale fietsenmaker langs gaan omdat het vanaf afstand moelijk te oordelen is.

ik hoop dat u hier iets aan heeft

mvg,

Ramon