elektrische fiets

• greet

ik had even een vraagje.

ik heb zelf nu een fiets van union en die is een jaartje of 8 oud.

ik ben niet zo'n lange afstand fietser maar in de vakantie is het echt lekker om met de fiets weg te gaan.

maar nu zie ik steeds meer van die elektrische fietsen en ja, ik denk er aan er ook 1 te nemen.

nu heb ik 2 hondjes en die gaan in de fietskar achter de fiets maar zou dat ook mogelijk zijn met zo'n fiets.

en ja, heel belangrijk welk merk zouden jullie adviseren want er is veel aanbod en ook de prijzen schelen soms enorm.

groeten greet

• Ramon

hallo

er zijn gewoon mogelijk heden om een fietskar achter een E-bike te hangen

zeker 1 van de belangrijkste punten =

losse acc of ingebouwde accu

dit wil zeggen dat ingebouwde accu er niet(zelf) uit kan en dus de fiets voor opladen altijd in de buurt moet zijn van een stopkontact

voordelen hiervan zijn wel dat het mooi weg gewerkt is,

en vaak met ingebouwde accu lopen er ook minder draden enz wat dus ook minder snel kapot kan

bij een losse accu kan u de accu opladen en die fiets ergens ander plaatsen

voordeel hier van is dat als de accu er af is de fiets een stuk lichter is waardoor hij makkelijker om de fietsendrager kan

verder zou ik als ik u was zeker voor een E-bike naar een erkende dealer gaan

dus geen bouwmarkt fiets of via internet

garantie en service zijn met zulksoort fietsen heel belangrijk

ik zou voor merken adviseren: sparta, gazelle,batavus, koga

dit zijn de meest bekende namen met ook de beste service

ik zou als ik u was een gaan kijken bij dealers en u goed laten informeren

schrijf eventueel wat vragen op zodat u ze niet vergeet

en belangrijk! de proefrit vraag die altijd even aan zodat u weet wat u koopt

dan is het aan u wat u de beste optie lijkt

nog een laatste tip: op zulk soort fietsen niet bespaaren; goedkope fietsen enz kan zo veel problemen tot gevolg hebben

MVG,

Ramon

• greet

dank je voor de reactie.

de fietskar is inclusief het gwicht van de honden zo rond de 25 kg.

ik had zelf wel een sparta gezien die vond ik zelf heel mooi.

en natuurlijk wil ik ook een beetje korting vragen want ik koop er dan nl 2.

ik heb nu een elektrische fiets die had ik verleden jaar van iemand gekocht en die gebruik ik wel eens hier in de buurt.

het gevoel van wind mee is eerlijk gezegd erg fijn.

maar deze fiets is al ouder en de accu vind ik persoonlijk snel leeg.

maar ik heb er dan ook 200 euro voor betaald maar ook is hij erg zwaar enm als de accu leeg is dan wil je er niet op fietsen hoor dat is me 1 keertje overkomen.

maar nu wil ik echt op zoek naar een goede e-fiets.

ik zal zeer zeker een proefritje aanvragen maar er is me ook verteld dat als de hondenkar er achter zit dat de accu dan erg snel leeg is.

groeten greet

• Ramon

hallo,

die 2de hands E-bike zou wel eens probelemen kunnen hebben met de accu

maar van afstand kan ik daar eigelijk niets over zeggen

het is altijd logies dat de actie radius minder lang word met zoon fietskar bij ieder type fiets. maar de merken die ik noemde hebben krachtige motoren en er kunnen evt bij ingebouwde accu een extra accu bij gekocht worden( al is dit wel prijzig)

waardor de actie radius verdubbeld

afhankelijk van waar u woont weet ik misschien nog wel wat dealers die goeie korting geven op E-bikes

mvg,

Ramon

• greet

hoi ramon,

ik woon net onder rotterdam misschien weet je daar een adresje voor mij.

groetjes greet

• siepke

ik ben op zoek naar oplader: yamaha battery charger 5AS1 . ik heb een elektrische fiets sparta pharos , Alleen heb ik probleem defect oplader.

• Danny

U kunt zelf verschillende soorten elektrische fietsen testen op de testdagen van Hans Struijk Fietsen. Op 18 en 20 augustus staan er verschillende modellen van Gazelle, Batavus, Flyer, Giant, Koga en Trek klaar om door u getest te worden. Aanmelden is niet nodig. U bent van harte welkom op 18 augustus in Den Haag en op 20 augustus in Zoetermeer.

Adres:

Hans Struijk Fietsen Den Haag

Waldorpstraat 15F

2521CA Den Haag

Hans Struijk Fietsen Zoetermeer

Amsterdamstraat 1

2711GX Zoetermeer

www.hansstruijkfietsen.nl

• yvonne

misschien raare vraag maar ik ben ook op zoek naar z,n battery charger model 5as1 weet je wat meer laat het mij aub weten ik zoek me echt rot bedankt voor medewerking gr yvonne

• henri

trek heeft ook erg lekkere electrische fietsen

die spreken mij weer aan

trek is voor mij degelijk en functioneel