Helm, Belgische Ardennen

• Monica

Mijn vriend en ik gaan volgende week een aantal dagen in de Belgische Ardennen mountainbiken, nu vroegen we ons af of een helm dragen verplicht is tijdens het mountainbiken in België?

• pul

he monica ,

nou verplicht is het niet , maar als je een georganiseerde reis hebt geboekt , dus via een reisbureau , wil de desbetreffende organisatie die de tochten organiseerd wel is moeilijk doen wat betreft het dragen van een helmpje , maar das een verzekeringstechnisch verhaal , voor hun !!

fijne vakantie

• m.

We gaan op eigen gelegenheid naar de Ardennen.

• pul

nou gelukkig maar , en nog bedankt voor je mailtje he !!

• Jeroen

Ha Monica,

Het lijkt me gewoon verstandig om een helm te dragen.

Bij afdalingen kun je snelheden tot 60 à 70 km/u halen en 1 moment van onoplettendheid kan je fataal zijn.

Denk ook aan kabelbreuk, lekke banden, olie of grint op de weg, kuilen enz.

Loop aan het eind van de dag je fiets nog even na, kijk of alles nog vast zit.

Ik had één keer een loszittend voorwiel en mijn achterderailleur sprong een keer uit elkaar.

Verder veel plezier toegewenst.

Tips:

La Roche en Ardenne ,

Dinant, Boullion, Stavelot, Celles, Vue Sept Meuses

De muur van Beffe

• Benjamin

Lijkt mij gewoon verstandig. Was laatst aan het fietsen en toen fietste ik ook langs een ongeluk. Auto op fietser. Fietser zag er goed uit op hoofdwond na. Hoeft dus geen moment van onoplettendheid van jou kant te zijn kan ook van iemand anders. Draag zelf altijd een helm tijdens lange ritten.