Fiets opbouwen

• Benjamin

Hallo,

Ik wil mijn eigen fiets opbouwen, maar ik zou graag wat tips hebben van de mensen met ervaring van het opbouwen van fietsen. Ik wil een fiets die op een hybride lijkt van Gazelle met de Playa en B1 met de areza. Heb zelf de Areza gehad met weinig problemen. Mijn vader de Playa met alleen maar problemen. Ik hoef geen disc-brakes wel voorvering. Wat zijn dingen waar ik op moet letten en waar en hoe kan ik het beste onderdelen bestellen?

• Jeroen

Weliswaar is mijn fiets volgeveerd, maar toch heb ik wellicht enige tips voor je.

Mijn fiets is een Red Bull NPL van Rose Versand, gekocht in Bocholt .

Ze hebben alle onderdelen en je kunt een hele winkelwagen vol spullen via internet bestellen.

Remmen: Magura HS-33 Hydraulische Velgremmen. Met je pink remmen, geen onderhoud en geen aanlopende, kromgetrokken schijfremmen.

Voorvork: Marzocchi, 28 inch luchtgeveerd. Eenmaal lucht, altijd lucht. Wel speciaal pompje kopen.

Zadelpen: Simpele verende zadelpen, heerlijk.

Achtervering: Luchtgeveerd, Manitou demper.

Zadel: Brooks , een gelzadel wordt 55 graden Celsius onder je achterste.

Derailleur: Shimano Deore 9 X 3

Fietstassen en -rek: Topeak

Inmiddels is mijn fiets geëlektrificeerd met een illegale high-speed motor, ondersteuning tot 35 km/u.

Hij rijdt het lekkerst met een gangetje van 28 km/u en dan haal ik 49 km met de accu in de hoogste stand.

En dan heb je echt wel het gevoel, dat je 50 kilometer hebt gefietst.

Met groet,

Jeroen

• quirrin

een fiets opbouwen is zeker iets moois om te doen maar vraagt ook veel tijd. ik begon een beetje als een mountainbike leek en wist van niks..nu heb ik al drie mtbees opgebouwd.. door op forums te zoeken en te vragen ( ook op het prikbord ) kom je een hoop te weten. maar ook door gewoon ff met je fietsenmaker uit de buurt ff te gaan praten. zoek de onderdelen die bij je passen qua rijstijl en zoek ook een goede shop om het te leveren Rose in duitsland is zeer zeker de moeite waard !! je kan een gratis catologus bestellen van +- 900 paginas.. ik haal hier ook al mijn onderdelen voor mijn mountainbike en de prijzen zijn daar zeker aangenamer qua onderdelen… maar soms ook niet, je moet neuzen en speuren en vergelijken op internetshops om de mooiste prijs te vinden..

sommige dingen waar je zelf technisch niet uitkomt zou ik je echt aanraden om je fietsenmaker te raadplegen vraag om goede uitleg en anders of je mee mag kijken. daar leer je het meeste van

succes

Quirrin