driewieler 28 inch

• helmus

HALLO

Wegens mijn handicap moet ik gebruik maken van een driewielfiets.

In het verre verleden heb ik een driewieler gehad met 28 inch wielen, merk Thomas gekocht bij fietsenhandel Vermeulen in Boxmeer.

Helaas toen deze fiets aan vervanging toe was heb ik nergens meer een driewieler met 28 inch wielen kunnen bemachtigen.

Wel met 24 en 26 inch wielen, maar dat fiets niet zo fijn.

Mogelijk kan iemand mij vertellen waar ik eens zou kunnen informeren, zelf heb ik al internet binnenste buiten gekeerd maar helaas zonder

resultaat.

In afwachting van uw reactie groet ik u.

W. van den Kerkhof,

Mogelijk weet iemand een of meer merken van zulke fietsen.

• pul

he helmus , of is het john v/d kerkhof ??

gezien jou handicap , lijkt me het beter om een veel voorkomende maat band te nemen ,bv 26 inch ,dan kun je ,waar je ook bent bij elke rijwielhandel terecht voor een evt. reparatie !!

• Erik

http://www.vanraam.nl/index.php

• MargeWebshop

Hallo,

Helaas, aan een driewieler met 28inch wielen kan ik u niet helpen.

Ik denk dat dit momenteel ook niet handig meer is ivm met eventueel vervangen van onderdelen bij slijtage.

Wel hebben wij diverse modellen driewielers voor volwassenen in het assortiment.

Momenteel 4 modellen.

Prijzen 439 en 499 en 799 en 1249 euro.

Alle modellen zijn tegen kleine vergoeding thuis te bezorgen.

Ook zijn ze af te halen in Zwolle.

We hebben modellen met 24 en 26 inch wielen.

Kijkt u voor de complete info maar eens op: MargeWebshop.nl

• gerard

Goedendag, ik ben echt op zoek naar driewilers met 28 inch wielen en sport of race model, wie kan me helpen aan informatie ? Bedankt Gerard.

• gerard

Goedendag helmus, ik wil weten of je al een 28 inch driewieler hebt gevonden !

ggerard20@yahoo.fr

• Carla

hallo Helmus en Gerard,

Ik wil me bij jullie aansluiten - ik heb nu een driewieler met voorwiel 24 inch en achter 20 inch - een fijne fiets maar een beetje log en niet zo snel. Tot nu toe heb ik gevonden: Herenwal Service Scooters in Oudehaske (bij Sneek) - met een terreien MTB (weet niet hoeveel inch), Arena 28 (racefiets) en primus 26 (maar ja, 26 dus). Of een ‘opoefiets’ Granny 28 bij huka bv in Oldenzaal.. Ik zoek nog even verder ……en hoor ook graag van jullie!

• gerardgerard

Goedendag Carla, heb een fietsenfabrikant gevonden in duitsland die fietsen op maat maakt maar erg duur, ik geloof van meer dan 3000 euros (heb het adres nu niet bij de hand , maar geef het u later door) die adresen die u noemt zijn dat driewielers ? Op internet kan men velen driewielers fabrikanten vinden maar, maar met 28 inch wielen (dat zijn de maat wielen die bij de gewonen fietsen gebruikt worden) en in sport of race uitvoering en die een hoog rendement hebben en ook heel degelijk gemaakt zijn (ik denk dan aan fietsen waar minstens 50 000 kms of 10 jaar garantie op worden gegeven (in praktijk is het mogelijk dit soort fietsen te maken, als ze de onderdelen maar de juiste kwaliteiten geven) ) zijn moeilijk te vinden? Ik probeer fietsenfabrikanten te vinden die deze soort fietsen willen maken , omdat ik er zeker van ben dat er een markt voor is , bijvoorbeeld voor oudere mensen zijn ze veel stabieler en gemakkelijker om er boodachappen mee te vervoeren, en ik denk dat het heel belangrijk is dat ze ook zoveel mogelijk op gewonen fietsen lijken, ook voor jongeren zijn ze praktich voor het vervoeren van bagage en daardoor ook erg handig zijn om ermee op vakantie te gaan. Hoe meer mensen er zich hier bij aansluiten hoe meer ik de fabrikanten er van kan overtuigen.

• carla

hallo Gerard,

Ja, ik ben er helemaal voor dat er meer driewielers op de markt mogen komen die niet standaard een aanzien hebben van ´revalidatiefiets´ - maar gewoon mooie en degelijke gebruikersfietsen. En ja, de adressen die ik noemde zijn van driewielers: www.herenwalservice.nl en www.huka.nl

• gerardgerard

Goedendag Carla, de Arena fiets is die ik bedoel van de duitse fabrikant, ik heb technische informatie aan gevraagd om me die toe te zenden via internet, maar dat doen ze niet, wel een folder eventueel via de post? ze hebben wel een prijs genoemd en die is meer dan 3000 euros ! erg duur vind je niet, Maar dat is zo ongeveer wat ik behoel als fiets, ik kan later u het adres geven.