Raleigh of Focus???

• job janssens

Ik wil weer graag weer een beetje gaan toeren. Mijn oude racefietsje is op. Er zijn mij twee nieuwe aangeboden.

1. Een Raleigh Team Race voor 529 euro

2. Een Focus Variado voor 630 euro

Kan iemand mij hierover adviseren?

Hartelijk dank alvast,

Job Janssens

• Biker Paul.

Raleigh is alleen te verkrijgen bij de Bike-totaal keten meen ik en Focus is gewoon een degelijke no-nonsense fiets uit Duitsland !

Meestal is de Focus beter afgemonteerd en lichter.

Ik zou als ik moest kiezen uit deze 2 voor de Focus gaan, Raleigh is z`n uitstraling een beetje kwijt !

Maar ik zou misschien ook nog ff verder gaan shoppen bij Bulls, Cube, Stevens en misschien je fietsenzaak of 1 in de buurt een huismerk heeft (Massini, Pedaleur) Vaak ook veel fiets voor relatief weinig !

Succes met zoeken en laat ff weten wat het gaat worden !

groeten, Paul.

• jan

Voor dat geld heb ik een hele mooie Trek 7.5 FX gekocht:

http://verhoeven272.nl/fietsen/trek75fx.html

Schitterend fietske! Licht, soepel lopend, geruisloos.

• pieter

Stel je bij het merk Raleigh niet te veel voor; het is vergane glorie. Ernstig vergaan durf ik wel te zeggen. Vroeger kon je haast niets beters krijgen, nu wel. Nederlandse Raleighs hebben niets te maken met Engeland; het Union Jack vlaggetje slaat nergens op. Ze worden in Nederland gebouwd volgens Nederlandse specificaties en er zit geen enkel Engels onderdeel op, behalve op sommige modellen een brooks zadel, wat ook overal los verkrijgbaar is.