Begrenzer electrische fietsen

  • eric

    hoi, ik wil ook mij begrenzer bij stellen naar 30 km per ofzo, maar kan hier niks over vinden, is het jou al gelukt

    gr

    Eric

  • ebiker

    @Pieter: Jij beschouwt trapondersteuning als de voorloper van de rollator. Dat is wel erg kortzichtig geredeneerd. Er zijn meer en meer mensen die de e-bike gebruiken om te pendelen naar het werk. Een enkeltje van 30km zonder trapondersteuning en zonder mogelijkheid om te douchen op het werk is niet aangenaam voor de fietser noch voor de collega's!

  • carlo

    Hallo,

    Ben ook opzoek naar iemand die wat aan de begrenser kan doen,

    Hoeft geen 40 tegaan maar na mijn eerste update is hij nooit zo fel meer geweest, en ging hij van 28 naar 25km.

    Laat maar horen..

    Mvg Carlo

  • Peter

    Ik zit er ook aan te denken om een kit van ebike-kit.nl aan te schaffen.

    In dit forum zie ik nog nergens een daadwerkelijke oplossing om de begrenzing eraf te halen of te omzeilen.

    Weet iemand dit al? 30 km/h is al voldoende.

    En ja! ik weet dat dat niet mag bla bla bla.

  • jeroen

    Hallo

    Ik heb ook een trek 500, die stopt precies bij 25 km ik wil hem rond de dertig laten lopen, weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

  • Gerard

    Heb ook een trek 500+ en 25 km/h is nèt iets te laag voor de grootste versnelling.

    Zijn jullie nog iets wijzer geworden of en hoe je de snelheidsbegrenzer kunt beinvloeden ?

  • gerrit

    Onlangs mijn fiets om laten bouwen met een RAT ombouwset. Dit ivm de lifepo4accu die deze set heeft. Ook deze is (wettelijk) begrenst tot 25 km per uur.

    In de handleiding van de computer stond hoe je de setting in moest stellen en deze heb ik veranderd in 30 km/u. Heerlijk omdat je snel rond de 25 km/u fietst en het heel hinderlijk is dat de motor dan telkens uit en weer aan gaat.

  • joko16

    wat een bullshit antwoord

  • Klaas

    Jullie posts herken ik: Trek 800+ 25km is net te langzaam op lange rechte stukken in hoogste versnelling. (Aan-uit-aan-uit)

    Hebben jullie een oplossing gevonden?

  • gaston

    pieter Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik denk dat die begrenzing maar goed is; als ik

    > zie hoe velen (vooral ouderen) met zulke fietsen

    > rijden, vraag ik me af of ze bij nog hogere

    > snelheden de fiets wel onder controle hebben.

    > Boven de 25 km/h zal zo een ding onder de brommers

    > gaan vallen: verzekeringsplicht, en helmplicht, en

    > daarvoor RDW gekeurd moeten worden. . Ook de

    > constructie is niet geschikt voor hogere

    > snelheden.

    > Verder zal de accu een heel beperkte actieradius

    > hebben, of de fiets wordt door het aanbrengen van

    > meer accus nog zwaarder, gaat dan over de 30 kg

    > wegen (standaard 28 kg, ruim twee keer een

    > racefiets!). Erg zwaar, vooral als de accu leeg is

    > en de trapondersteuning het niet meer doet

    > (gebeurt veel). Dan krijgt oma hem niet meer

    > thuis.

    > Als jij 25 km/h met gemak haalt zonder

    > trapondersteuning moet je zo een ding helemaal

    > niet hebben, daar word je alleen maar lui van.

    > Ik zie trapondersteuning als de voorloper van de

    > rollator, een nood-tussenoplossing voor mensen die

    > de kracht niet (meer) hebben om de fiets gewoon

    > vooruit te krijgen, maar de beweging wel

    > aankunnen. Trapondersteuning wordt veel toegepast

    > op fietsen voor gehandicapten, zoals bv

    > driewielers. Veel van deze mensen hebben de kracht

    > niet om zo een zware driewielfiets vooruit te

    > krijgen, en kunnen dat met deze voorziening wel.

    Ik heb nu mijn pedelec ( E-bike) een klein half jaar en heb er inmiddels meer dan 5000 km woon werk verkeer opzitten, weer of geen weer. Als dit de voorloper van de rollator is moet ie nog lang meegaan want ik ben er pas 45. De ondersteuning stop bij volle accu bij ca 30 anders bij ca 27. Bergaf haal ik gemakkelijk de 50+ en op het vlakke gedeelte zonder wind rij ik meer dan 30 per uur, zonder ondersteuning. Ik rij met fietshelm, over het fietspad en rem af als het druk is. Het is vooral het gemak om de hoge snelheid langere tijd vast te houden. Dat sommige mensen de fiets niet onder controle kunnen houden wil niet zeggen dat niemand dat kan.

    Ik kan mij mateloos ergeren dat “alle” E-bikers bejaard, grijs, worden genoemd en dat ze niet meer kunnen fietsen op die “zware” fietsen. Denk vooral voor jezelf en niet voor anderen Pieter

    Er moet een nieuwe regeling komen voor E-bikes, met fietshelmplicht, fatsoenlijke remmen en ondersteuning tot 35 kmh, eventueel met verzekering. Deze moeten niet onder de brommerregeling vallen want het zijn gewoon geen brommers. Dan kunnen we kiezen en kiezen we de juiste fiets met ondersteuning die bij ons past.