Beste fietsers,
Ik zit met een probleem. Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe Cortina transportfiets met 3 versnellingen (Nexus). Prima fiets en als je eenmaal op snelheid bent rijdt hij geweldig maar… Het is namelijk nu zo dat als ik op snelheid ben en even stop met trappen (om gewoon wat minder hard te gaan voor een bocht of zo), en daarna weer verder ga met trappen, dan heeft ie minimaal een kwart tot een halve slag nodig om weer ‘grip’ te krijgen. Ik vind dat erg irritant en mij lijkt het ook niet goed. Ik ben al 2 keer terug geweest naar de dealer en die heeft hem bijgesteld maar mijn probleem blijft. Hij zegt dat alle fietsen met een naafversnelling dat hebben en op de Cotina's die ik heb mogen testen bij hem was het ook zo (maar m.i. minder). Nu heb ik 30 jaar niet meer op een fiets met een naafversnelling gereden en ook 30 jaar uberhaupt geen nieuwe fiets gekocht/gehad maar kan iemand mij vertellen of naafversnellingen inderdaad een slag nodig hebben om kracht over te brengen dan wel weerstand te voelen? Ik heb geen ervaring met andere nieuwe fietsen met naafversnelling en met mijn 2e fiets (een oma-fiets van 40 jaar oud, zonder versnelling) ken ik dit fenomeen totaal niet. Mijn omgeving vindt me bijna paranoia dus kan iemand mij verlossen met een antwoord? 8-) Dank alvast!
Groet,
Sebastiaan