Bakfietsforum gestart

• Ben Ekeler

Bakfietsen nemen in het Nederlandse straatbeeld een steeds prominenter plaats in. Niet alleen in de grote steden maar ook elders in het land ontdekken mensen de bakfiets als een moderne vorm van vervoer. Tijd dus, volgens initiatiefnemer Ben Ekeler, voor een speciaal bakfietsforum om meningen en ervaringen uit te wisselen.

In alle soorten, maten en prijzen

Bakfietsen zijn er om de kinderen naar school te brengen, de boodschappen te vervoeren of tochten met de hond te maken. De moderne bakfiets heeft definitief z’n plek gevonden. Bakfietsen zijn er in soorten, maten en prijzen. Van de traditionele zware houten bak tot de ultralichte aluminium driewieler, van nauwelijks € 600 tot bijna € 3000, voor elke portemonnee is er een bakfiets te vinden.

Breed oriënteren

Bakfietsen koop je bij de gewone rijwielhandel of via internet rechtstreeks bij de fabrikant. En is nieuw te duur? Ze worden gebruikt steeds vaker via Marktplaats en andere verkoopsites aangeboden. Kortom, volgens initiatiefnemer Ben Ekeler, “tijd om je breed te oriënteren en meningen en ervaringen te delen”. Tijd dus voor een bakfietsforum.

Enthousiast

Ben Ekeler is zelf erg enthousiast over bakfietsen. Hij rijdt er zelf vaak op en het is in zijn gezin binnen het dorp de vervanger van de auto. Sinds een aantal jaren is zijn bedrijf importeur van de Nihola bakfietsen. "In contact met potentiële klanten merkten we dat veel mensen door de bomen de bakfietsen niet meer zien. Er zijn inmiddels zoveel modellen en er is zoveel verschil in prijs en kwaliteit dat het moeilijk is een keus te maken. Vaak verzuchten ze, “was er maar een forum….. dan kunnen we daar informatie lezen”. Ik heb het idee lang laten sudderen maar er tijdens de afgelopen vrije periode maar eens concrete invulling aan gegeven. Het is niet de bedoeling dat het een Nihola forum wordt maar alle merken moeten er ter sprake komen. Fabrikanten zijn uitgenodigd inhoudelijke informatie over hun producten te geven. En ik hoop dat vooral de bakfietsgebruikers zich melden en hun ervaringen willen delen. De inhoud wordt bepaald door de deelnemers. Aanmelden is gratis en snel gedaan. Praat mee, geef je mening en leer andere bakfietsgebruikers kennen.

Link: www.bakfietsforum.nl

• janjaap

Bakfietsforum.nl is voor onderhoud uitgeschakeld.

• Maarten

Grappig, ik zelf had onlangs (onafhankelijk van Ben Ekeler) hetzelfde idee. Kennelijk was het domein weer vrij, want ik ben net begonnen het begrip “Bakfietsforum” (nieuw) leven in te blazen. Help mee opstarten op: www.bakfietsforum.nl

Maarten

• charlotte de vrey

Ik wil een kleine Nihola kopen als vervanging voor mijn fiets. ik heb een balansprobleem, ben een paar keer gevallen. Nihola lijkt mij een aardige oplossing. Maar, ik vind de fabriek in Wormerveer wat vreemd. Bij telefonische informatie om afspraak te maken bleek dat de betreffende collega een dag niet aanwezig. Verder was er geen enkele elektrische trapondersteuning aanwezig! De laatste was kort geleden verkocht en wanneer er een nieuwe kwam wist de dame niet; kon wel lang duren. Maakt op mij een slechte en niet echt professionele indruk. Ben ook niet van plan om bij event.bestellen de helft v.d. prijs vooraf te betalen. Stel dat ze failliet gaan!. Zijn er andere plaatsen dan Wormerveer (dealers) waar ik kan kijken, proberen en bestellen? Kan een elektr.trapondersteuning ook elders worden ingebouwd?

• sammy

Hallo,

Heb mij een bakfiets met trapondersteuning aangeschaft en ben er super tevreden mee.