shimano nexus versnelling bevriest

• andré

ik fiets dag in dag uit.en als het vriest bij -4 dan bevriest mijn nexus 7 versnelling.dit was bij mijn vorige fiets en nu bij deze ook.ik zet hem s,nachts binnen in de kamer dat ik nog lekker de brug op kan fietsen.mijn vraag is wie heeft er ook last van.en wat kun je er nog meer tegen doen dan binnen zetten.

• neemdefiets.hyves.nl

Hoi Andre,

Ik heb dit probleem dus bij mijn dochter haar fiets,en heb zelf een hyves over fietsen………….je kan zelf even kijken wat een fietsenmaker daarop gezegt heeft…

en verder reageren ,ik heb er zelf weinig aan omdat ik nog niet zoveel verstand heb van het repareren van fietsen.

hieronder het gekopieerde bericht………hoop dat je er wat mee kan !

Groetjes Jeannet

Bevroren kabels van rem of versnellingen?

Water zet door bevriezing uit en zorgt er dus voor dat je op handkacht een binnenkabel wel kunt verplaatsen maar dat de veer van rem of versnellings systeem niet sterk genoeg is om terug te komen.

Dus binnen kabel eruit, door blazen met compressor of met een spuitbus PTFE (teflon) de buiten kabel doorspuiten tot het er aan het eind weer uit komt. Vervolgens een nieuwe binnen kabel plaatsen en alles afstellen. Weg is de pech!

• andré

bedankt voor de tip ik had zelf al gedacht aan de teflon spray.maar bevriest nog.maar dat is een optie om de boel even door te spuiten.en dan met de teflon spray er in en kijk direct op je hyve.en.groetjes andré