fietskeuze

• Sylke

Hallo mensen,

Daar ik worstel met de vraag welke fiets ik ga aanschaffen via het fietsplan via het werk bij deze mijn vraag om hulp en advies.

Ik ben een klein mensje (1,53) en wil (kan) niet veel meer besteden dan het bedrag dat de werkgever aangeeft (t/m 2009 zou dit € 700,- zijn en het nieuwe bedrag is nog niet bekend)

Mijn huidige fiets is een Batavus Staccato die zéér comfortabel is door geveerderde voorvork en zadelpen. Wat ik zou willen is een lichtere en vooral snellere fiets, iets sportievers. In een grijs verleden was ik trotse bezitter van een semi-racefiets van RIH en die was gewoon super. Ik heb hem vele jaren met veel plezier gebruikt.

Door een zenuwoperatie in mijn linkerarm is een racefiets momenteel nog geen optie en ben ik dus op zoek naar een hybride waarop ik redelijk rechtop kan zitten.

Neuzen op het internet leverde de volgende opties op:

Gazelle Allure

Gazelle Fuente Xtra

Batavus Socorro

Gazelle Noble D'lite Sl

De laatste wordt met een recht stuur geleverd maar is mijn persoonlijke favoriet. Is dit gemakkelijk te vervangen zonder dat dit van invloed is op het karakter van de fiets?

Alvast hartelijk bedankt en groetjes,

Sylke

• Biker Paul.

Kijk ook eens bij Focus , Cube en Stevens, Duitse merken met vaak een betere afmontage dan `onze` fietsen !

Een stuur is relatief makkelijk te vervangen, vlinderstuur lijkt me dan wel een aardige optie, kun je je handen op veel manieren op kwijt !

Mocht je alleen asfalt zien met je fiets dan is die geveerde voorvork eigenlijk niet nodig, je haalt genoeg vering uit je banden, vork is dan alleen maar extra gewicht !

Succes met zoeken !

• swiftyxxl@hotmail.com

Hallo paul,

Vriendelijk bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd had ik ondanks dat ik half Duits ben alijd een beetje moeite met Duitse fietsen. Ik dacht dat ‘onze’ A merk fietsen haast per definitie beter zijn….Nu ik een beetje op internet aan het neuzen ben krijg ik inderdaad de indruk dat de door jou genoemde merken meer fiets voor hetzelfde geld leveren.

Bij een actieprijs van de Gazelle Noble D'lite zit niet een heel goed ‘passend’ remsysteem. Voor die prijs levert Stevens een hybbride met Magura Hs 11 evo2 systeem.

Eigenlijk wilde ik het mij niet zo moeilijk maken…maar krijg toch de smaak te pakken….handig dat ik in het grensgebied woon en ook eens aan de Duitse kant kan gaan kijken!

• Biker Paul.

Er zijn hier zat dealers van de Duitse merken hoor, hoef je echt de grens niet voor over !

Ik kan hier in het Westland Cube, Focus, Stevens, ID-worx, enz. krijgen……..

• swiftyxxl@hotmail.com

Nadat ik op zowel Nederlandse als ook Duitse sites heel wat info, ervaringen en testresutaten gelezen heb, ben ik vandaag naar een rijwielhandelaar geweest en heb de fiets besteld.

Het wordt een Stevens Primera Luxe! Wat een mooie fiets!

De handelaar die alle gerenomeerde merken in zijn winkel heeft staan is vol lof over dit merk. Veel fiets en uitstekende kwaliteit voor je geld!

Hartelijk bedankt voor het advies, vanzelf zou ik niet zomaar op dit merk gekomen zijn.

• Biker Paul.

Gefeliciteerd met je aankoop, ik heb `m ff op de site van Stevens bekeken, ziet er mooi uit en er zitten hydraulische remmetjes van Magura op !

Dat remt echt als een wilde, verder veel Deore en een mooi gewicht van 15,7 kilo !

veel fietsplezier ermee !