Nexus 7 met problemen

• Yelle

Hallo,

Ik heb een vrij nieuwe sparta pick up met shimano nexus 7 naafversnelling. Gisteren viel mij opeens op dat de getalletjes niet meer recht voor het streepje staan als je schakelt. De versnellingen lijken ook af en toe in een anders verzet door te schieten tijdens het rijden.

Ik heb al een beetje gedraaid aan de stelschroef bij de versnellingsschakelaar op het stuur, maar zonder bevredigend resultaat.

Weet iemand wat te doen?

Alvast hartelijk dank!

• arjan

het probleem met de versnelling is dat hij in de zesde en de zevende versnelling lichter fietst dan in de vijfde en de afstelling is goed.

• yelle

arjan

het probleem met de versnelling is dat hij in de zesde en de zevende versnelling lichter fietst dan in de vijfde en de afstelling is goed.

Die ervaring heb ik niet. Inmiddels heb ik de stuurshifter vervangen, ik dacht dat deze misschien defect was. Een week goed gereden (versnelling netjes afgesteld bij de naaf in de 4e versnelling), maar nu is het probleem opnieuw ontstaan.

Ik begin te vermoeden dat het probleem echt in de naaf zit en da's dan natuurlijk foute boel. Voor ik me daar op ga storten hoop ik nog dat iemand mij een gouden tip kan geven. Hoe verhelp ik dit euvel?