Fietsen maakt gelukkigst

• LRKC

Meer weten over onderzoek naar een prettiger leefritme en beter geluksgevoel?

http://www.leefritme.nl/social-media-release/fietsen-maakt-gelukkigst

De Tweewielers

Het gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid is de belangrijkste motivatie voor mensen die kiezen voor fiets, brommer of motor. Voor de laatste twee is snelheid ook een motief, terwijl dat voor de fiets de lage kostprijs is. De keuze om de fiets te nemen wordt door driekwart van de respondenten ingegeven door gevoelens van onafhankelijkheid en vrijheid. En ruim de helft van de respondenten noemt betrouwbaarheid, snelheid en de lage kostprijs als een belangrijk motief. Bovendien ervaren rijders van tweewielers, en met name fietsers, de minste stress van alle vervoersmiddelen.

• Closee

Daarom ben ik opzoek naar een fietspartner, maatje.

Woon in Nieuwe Pekela, werk in Groningen. Heb mij al opgegven voor LadiesRide A'dam en fiets11stedentocht. Heb een Gazelle Luzern.

• Susanne

Beste,

Ik ben het helemaal met u eens! Fietsen maakt het gelukkigst.

Als ik fiets vergeet ik altijd al mijn zorgen. Ook is het goed voor de lijn en met dat in mijn achterhoofd wordt het fietsen nog leuker dan het al is.

Ik leer nu ook mijn kinderen fietsen. Ik heb leuke kinderfietsen voor ze aangeschaft. Ze hoeven nu niet meer in het zitje, maar kunnen lekker meegaan door zelf te fietsen.

Groetjes,

Susanne

• Marjan

Hallo Closee,

Ik fiets dit jaar ook weer de 11stedentocht op 2e Pinksterdag, indien je daar nog iemand voor zoekt?

Ben in het bezit van een Koga hybride fiets. mvgr.