Wie heeft er veel ervaring of ervaring met sachs fiets onderdelen (sachs is in de jaren '90 door sram overgenomen)?
Ik neem aan dat Sram de hele afdeling fietsonderdelen heeft overgenomen, en erop door ontwikkelt. Ik heb gemerkt dat onderdelen nog een tijd worden bijgemaakt nadat een model uit de handel ie gegaan, maar het houdt een keer op. Dan worden ze niet meer aangemaakt.
Shimano houdt er al mee op nadat de garantietermijn van 2 jaar op het laatste exemplaar is verlopen. Bekend voorbeeld daarbij is de Nexus 4 versnellingsnaaf, waarvan inmiddels geen onderdelen meer worden gemaakt, terwijl er nog heel wat van die naven in gebruik zijn. Of dit ook zo is bij bv derailleuronderdelen is mij niet bekend.
Het lijkt erop dat Sachs wat langer nalevert, en bovendien ook losse onderdelen levert voor de binnenwerken van versnellingsnaven, terwijl Shimano al erg gauw overgaat tot (dure) complete binnenwerken.
Sturmey Archer levert ook losse onderdelen, en van veel gangbare oude modellen zijn ook vrij gemakkelijk onderdelen te verkrijgen.
Zelf ben ik wel een liefhebber van Sachs/Sram versnellingsnaven, liever dan de twee andere, hoewel vooral Shimano ook voordelen heeft.
Sturmey Archer heeft het een tijdje verpest door het leveren van slechte spullen, waarschijnlijk wegens slecht onderhoud van de productie-machinerie, toen nog in Engeland.
Goedendag Pieter, bedankt voor de informatie, ik neem aan dat u fietsen maker bent, waarbij u in aanraking komt met eventuelle gebreken bij fietsonderdelen, ik weet niet in hoeverre u eigen praktiche fiets ervaringen zijn om uit eigen praktische fiets ervaringen fiets onderdelen te kunnen beoordelen in verband met de aantallen kms gereden, wat in de werkelijkheid erg moeilijk is om velen fietsen uit te proberen door er velen kms mee te rijden en dan bedoel ik 10 000 kms, want waar het mij vooral omgaat is hou gedragen de fietsonderdelen zich na velen 10 000 kms, er is natuurlijk vrij snel een voor selectie te maken van de fiets onderdelen die al snel hun gebreken vertonen, maar die overblijfen is of te weten hoe degelijk ze zijn alleen te weten door zelf ervaringen welke om boven genoemde redenen bepert is of door ervaringen van anderen en dan blijft er nog over voor degenen die de middelen daarvoor hebben de fietsen te testen op speciale proefbanken. Als u fietsenmaker bent of door anderen redenen ervaringen hebt met fietsen, stel ik het toch erg op prijs alle informatie die u me kunt geven van wat u weet over degelijkheid van bepaalde fietsen en fiets onderdelen, en in werkelijkheid is het van groot belang te weten wat de ervaringen zijn van fietsers die hun fietsen laten reparen, of ze er alvelen kms zonder problemen er mee hebben gereden of dat er bijvoorbeeld al snel er problemen mee hebben, zonder die informatie kan zelfs een fietsenmaker niet altijd gemakkelijk de juiste oordelen geven over de fietsonderdelen hoewel die er dagelijks mee in aanraking is, maar toch denk ik dat u er toch redelijk goed weet welke fiets merken en onderdelen en welke types goed zijn of niet goed of heel goede, niet alleeen in gebruik maar ook in langdurige gebruik in degelijkheid. Ik ben geinterresserd wat u ervaringen en kennissen daar over zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?