welke fiets ? 38 km per dag woon-werk

• Martin

Hallo!

Ik heb sinds een jaar een nieuwe Gazelle Chamonix, een ‘’normale’’ stadsfiets met 7 versnellingen. Nu fiets ik sindsdien redelijk fanatiek in de lente- en zomermaanden, dus ca 6 maanden per jaar) naar m’n werk, 19 km verderop. Dus 38 km per dag. Gemiddeld 4 keer in de week denk ik.

Ik douche op m’n werk, dus neem dagelijks een tas met schone kleren mee uiteraard. Ook nog een andere tas met mijn normale spullen, ook een laptop, die ik niet op de zaak kan laten omdat ik hem thuis ook wil gebruiken.

Ik fiets zo’n 22-25 km per uur gemiddeld over deze 38 km. Zou wel wat sneller willen, dus ik heb alweer interesse in een wat snellere fiets. Dus geen MTB of een wielrenfiets ivm de mee te nemen spullen dagelijks (rugzak niet prettig).

Hybride ? Zo’n tourfiets ? Wat raden jullie aan ?

Graag jullie commentaar !

Bedankt!

• landrover500

Kijk eens op www.raptobike.nl.

Op zo'n ding stelt die 38 km niets meer voor.

Je spullen passen in een speciale aerodynamische tas, heb je geen last van.

• Biker Paul.

Een cross-hybride, 28 inch wielen, racefiets groep, recht stuurtje en klaar, weegt misschien 13 kilo !

Je hebt best wel wat opties waar je wat mee kunt, koop eens bij de boekhandel het blad : Bike&Trekking !

Veel info over wat je evt. zou willen.

• Dave Evans

Martin, Op een racefiets met aluminium zadelpen kunt u een zadelpendrager monteeren de een gewicht van 10 kg kunt dragen. kijk op www.rose.de ok in elke fietswinkel te bestellen.