Hallo allemaal,
Nou, ik zal mijn “probleem” hier eens neerzetten. Hopelijk kan iemand mij ermee helpen.
Ik heb een Nexus v7 naafversnelling (Revo-schakelhendel: SB-7S45 en cassettekoppeling: CJ-NX10) op mijn fiets zitten waar ik niks van snap. Een week of wat geleden is de ring die het achtertandwiel vastzet er (vraag niet hoe) vanaf geschoten en sindsdien werkt mijn hele versnelling niet meer. Nou is het misschien niet slim om te gaan sleutelen aan iets als je er geen verstand van hebt, maar ik ben ben gek op sleutelen en ben dus zelf gaan kijken wat er mis was. Ik heb de boel losgedraaid en de ring weer teruggezet en alles exact weer terug geplaatst zoals het was, maar de versnelling doet niks meer. Op internet gezocht en van alles geprobeerd, ook de “how to” van Shimano's site gehaald en meerdere malen de boel eraf gehaald, schoongemaakt, opnieuw gesmeerd, afgesteld, etc. Hij fiets prima, alleen in een lichte stand dus die ik niet kan veranderen, niet met de schakelhendel en niet door de cassettekoppeling handmatig te draaien. Hij schakelt gewoon niet. Als ik de kabel aantrek, dan draait de cassettekoppeling mee (versnelt niet), maar hij gaat niet terug, dan buigt de kabel dubbel.
Waar kan het aan liggen? Ik sta op het punt om er een nieuwe kabel op te zetten, maar het lijkt mij niet het probleem. De volgende stap is de schakelkoppeling vervangen. Maar of dat verschil gaat maken?
Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
Groetjes Denisa