Helaas, maar de verhalen blijken waar. Een aantal weken geleden een fiets voor m'n zoontje gekocht; bmx rooster. Zelf woon ik in de buurt, dus ophalen. Geen bon bij afhalen, de digitale factuur is voldoende aldus de jeugdige verkoopster. Vriendelijk mens, geen probleem zover.
Vervolgens de verjaardag van mijn zoontje en het leek mij een leuk idee om de fiets samen uit de doos te halen en in elkaar te zetten. Niet dus.. Bij het uitpakken valt eea mij op. Deuk in het stuur (metaal), beschadigingen, slorig afgewerkt (montage, stickers).. Maar goed, dat houden we toch niet nieuw.
Eenmaal begonnnen met de montage valt op dat de voorrem niet past en afwijkt van de afbeeldingen op internet. Ook danst het achterwiel heen en weer ten opzichte van de as. Anders gezegd, je ziet de naaf duidelijk heen en weer gaan, terwijl de as vast zit in het frame. Terug naar internetbikes dan maar..
Ik meld mij bij de balie. Vervolgens komt de eigenaar polshoogte nemen met een houding waarbij ik binnen twee minuten op de kast zit. Op bovenstaande punten wordt gereageerd als: “niets mis mee”, “dat moet u zelf maar afstellen”, “aangezien het u aan technische kennis ontbreekt” (ben techneut en restaureer oude motorfietsen) etc etc. Op de vraag of hij kan aangeven hoe eea dan wel dient te worden afgesteld, geeft hij aan dat ik 25 euro mag betalen voor het afstelwerk en het anders toch echt zelf moet uitzoeken. Fijne vent. Lang geleden dat ik me zo boos heb gevoeld. Ik regel het zelf wel. Nieuw asje en wat maatwerk voor de voorrem. Geen probleem. Kan mijn kind veilig de weg op. Mag hopen dat deze ondernemer zichzelf op deze manier om zeep helpt. Internetwinkels genoeg..