advies gevraagd: welke fiets kan ik het beste kopen?

• Maureen

Beste mensen,

Ik wil graag beginnen met fietsen. Ik ben een absolute leek. Ik probeer met te verdiepen in het onderwerp, maar ik merk dat er zoveel merken zijn dat ik niet weet wat te kiezen. Ik wil volgend jaar de Elfstedentocht gaan fietsen en daarna 1 a 2 keer in de week op asfalt fietsen en met regelmaat zo'n schelpenpad. In een fietsenwinkel is me een fitness bike geadviseerd. Dus daar ben ik naar op zoek. Wil er eigenlijk niet al te veel aan uit geven, aangezien ik niet weet hoe het fietsen me gaat bevallen. Veel merken zijn enorm duur, maar als ik een minder duur merk kies, weet ik niet of ik daar goed aan doe. Heb nu een nieuwe Ideal gezien voor 399Euro, maar wat koop ik dan? Wat zou nou een goede fiets zijn om te kopen? Dan zou ik evt nog op zoek kunnen gaan naar een tweedehandsfiets.

En als iemand een site weet waar ik beter mijn vraag kan stellen, hoor ik dat ook graag.

Ik hoop op een reactie.

Gr Maureen

• Sjef Schellings

Hoi,