afstellen SRAM (voorheen Sachs) S7 versnellingsnaaf

  • Con

    Ik heb hier een herenfiets met een SRAM / Sachs S7 versnellingsnaaf die problemen geeft bij het schakelen. Hij schakelt wel maar niet goed, de 4 is ongeveer de vier en vandaaruit gaat het alleen maar lichter (zowel de 1 als de 7 zijn even licht). Kortom dat klopt niet.

    Ik heb de afstelling opnieuw gedaan (versnelling in 1 - clikbox eraf - stift eruit, droog maken, nieuw drupje olie - stift erin, rooie kuntstof busje erop - box erop - in 5 - terug naar 4 afstellen) maar dit alles helpt niet.

    Wie weet hoe ik dit probleem oplos??

    Thanx

  • Geert Jalink

    Ik heb de fietsenmaker erbij gehaald.(:P) Klinkt misschien vreemd, maar ik snapte er niets van hoe ik dit af moest stellen. Ik ken wel de sturmey archer.

  • F. Bekkers

    Hoe de SRAM 7-versnellingsnaaf afstellen?

  • Armand

    Ik had iets dergelijks met mijn 4 versnellings naaf.

    In de as zitten een hol buisje en een dunne stift. In de clickbox draait een nokje dat de stift en het holle buisje, onafhankelijk van elkaar, indrukken. Bij mij kwam het nokje niet helemaal meer terug omdat het klemde op het asje.

    Cickbox uit elkaar gehaald, met een vijltje het gaatje in het nokje iets ruimer gevijld en alles liep weer soepel.

  • Rob Fijt

    Dag Forumbeheerder,

    Ik krijg geen toegang op dit forum, terwijl me dit wel erg interessant lijkt.

    In de melding die ik krijg staat dat mijn ip adres of die van mijn provider is geblokkeerd.

    Geen idee hoe ik dit op kan lossen. Mijn provider is sinds vorige week Ziggo.

    Misschien dat u hier kunt helpen.

    Groeten Rob Fijt

  • julien

    Ik heb hier een herenfiets met een SRAM / Sachs S7 versnellingsnaaf die problemen geeft bij het schakelen. Hij schakelt wel maar niet goed, de 4 is ongeveer de vier en vandaaruit gaat het alleen maar lichter (zowel de 1 als de 7 zijn even licht). Kortom dat klopt niet.Ik heb de afstelling opnieuw gedaan (versnelling in 1 - clikbox eraf - stift eruit, droog maken, nieuw drupje olie - stift erin, rooie kuntstof busje erop - box erop -  terug naar 4 afstellen maar dit alles helpt niet.Wie weet hoe ik dit probleem oplos??