Ik heb een mankement aan mijn fiets die voorzien is van een Shimano Nexus 7 naaf met rollerbrake.

Wat is het probleem, zodra ik op snelheid kom lijkt het wel alsof er een of meerdere wiellagers defect zijn. Je voelt dat het niet goed is en je hoort ook iets intern aanlopen. Ik merk het ook in de lagere versnellingen, maar hoe hoger de snelheid wordt, hoe meer ik het merk ongeacht de gekozen versnelling.

Nu verdenk ik zelf de lagertjes en niet het binnenwerk aangezien het schakelen probleemloos en soepel verloopt en alle versnellingen werken gewoon correct. Ik heb best heel veel kilometers weg met deze fiets, dus ik denk aan versleten lagers,

Wat ik weten wil: Zijn het daadwerkelijk de lagers?, zo ja dan kan ik dat zelf wel repareren denk ik(lagertjes zijn nog gewoon te koop voor dit type naaf) of is er soms meer verrot???

Als er meer verrot is dan de lagers kost dat dus een compleet nieuw achterwiel en een identiek type kost al snel 200 euro, want voor dat geld heb je al een goede 2e hands fiets en is het dus absoluut niet meer waard om te repareren!!!.

Wie weet raad???